من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

نکات اصلی پیش از شغل بای پس قلب

پیش از فعالیت بای پس قلب می بایست به جراح قلب رجوع کنید تا معاینات کلی صورت پذیرد. پزشک معالج احتمالا راجع‌به تغییر تحول در کار‌ها، رژیم غذایی و داروها متخصص قلب با شما حرف خواهد کرد.

 

به طبع در زمینه‌ی عکس العمل‌های آلرژیک، بیماری مانند آسم، آلرژی دارویی یا این که خطاها خون ریزی داده ها بی نقص به دکتر معالج بدهید. در حالتی‌که از داروی رقیق‌کننده خون به کارگیری میکنید، بیماری کلیوی یا این که دیابت دارید و تغییری در تندستی شما به وجود آمده میباشد، به دکتر معالج اگاهی دهید. شما نباید از نصفه‌شب گذشته فعالیت چیزی بخورید و بنوشید.

 

بعداز کار بایستی یک نفر شما‌را به منزل برساند. در این باره از پیشین هماهنگ فرمایید. در صورتیکه برای این جراحی اپلیکیشن‌ریزی کرده‌اید و جراحی شما اورژانسی وجود ندارد، احتمالا صبح روز کار به بیمار‌ستان مراجعه میکنید. در ایام و ساعت‌های گذشته جراحی بایستی تعدادی توشه تست خون و تست‌های متعدد مرتبط با قلب مانند الکتروکاردیوگرام و اشعه ایکس را اعمال دهید.

نگهداری های بعداز فعالیت بای پس قلب

پس از جراحی بای پس قلب شما نیاز به محافظت‌‌های پزشکی در درمان گاه دارید. معمولا موردها مراقبتی ذیل پس از شغل قلب جاری ساختن میگردد.

 

تا‌وقتی‌که به هوش بیایید، لوله تنفس در گلوی شما میماند تا بتوانید نفس بکشید.

یک یا این که دو روز بایستی در قسمت نگهداری‌های ویژه بمانید. معمولا بیماران بعداز فعالیت بای پس قلب کاسه یک هفته به منزل میروند. ولی این مقطع‌مجال به علائم و روش بهبودی شما بستگی دارااست.

تنفس و ریتم قلب همیشه بوسیله دستگاه ضبط می‌گردد. دکتر و پرستاران پس از جراحی می بایست عوارض احتمالی را ذیل در دست گرفتن داشته باشند.

برای کاهش درد و پرهیز از لخته‌شدن خون داروهایی تزریق می گردد. ممکن میباشد دکتر پیشنهاد نماید که هر روز آسپرین مصرف فرمایید. بعضی بیماران می بایست تا نقطه پایان قدمت آسپرین مصرف نمایند.

برای بهبود تندرست قلب بعداز جراحی می بایست اقتدار‌بخشی قلبی یا این که بازتوانی قلبی صورت بپذیرد. شما در مریض‌خانه استارت به تکان و منش‌رفتن میکنید. بعداز مرخصی از درمان گاه هم بایستی در یک راس پزشکی اقتدار‌بخشی را ادامه دهید.

حدود ۶ تا ۱۲ هفته بعداز فعالیت به بهبودی بدون نقص می سید. پس از سپری شد این دوران میتوانید رانندگی نمایید و به دفتر کار بازگردید. بعداز سپری شد ۴ تا ۶ هفته از فعالیت می توانید ارتباط جنسی داشته باشید.

خطرها و عوارض شغل بای پس قلب

هر نوع فعالیت جراحی مخاطرات و عوارضی به یار داراست. عوارض احتمالی کار بای پس عروق کرونر عبارتند از:

 

خون ریزی

حمله قلبی پس از جراحی به جهت لخته‌شدن خون

عفونت در حوزه‌ آسیب قفسه سینه

نیاز به دستگاه تنفس به برهه زمانی زمان بر

ریتم نامنظم قلب (آریتمی)

ایرادات کلیوی

ازدست‌دادن خاطر یا این که نقص‌ در درنگ (اکثر زمان ها موقتا میباشد.)

سکته

مرگ

در حالتی که این جراحی به‌شکل اورژانسی برای معالجه حمله قلبی صورت بپذیرد، احتمال بروز عوارض جانبی ارتقا پیدا می‌نماید. در شرایطی‌که که بعداز جراحی در منزل در گیر هریک از علائم پایین شدید، سریعا با دکتر خویش تماس حاصل نمایید.

 

تب

ارتقاء ضربان قلب

تشدید درد یا این که درد تازه در حوالی جراحت قفسه سینه

تغییر‌و تحول رنگ پوست در نزدیکی جراحت قفسه سینه

خون‌ریزی یا این که ترشحات از آسیب قفسه سینه

به گزارش mayoclinic دررابطه‌با تشدید عوارض فعالیت بای پس قلب در برخی اشخاص:

 

کسانی که مبتلا بیماری مزمن انسدادی ریه، انسداد عروق پاها، دیابت یا این که بیماری کلیوی می باشند، بیشتر در معرض عوارض جراحی بای پس قلب قرار می گیرند.

 

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.