من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


در شکل مشاهده علائم حمله قلبی چه کنیم؟
در صورتی علائم حمله قلبی را در خویش یا این که فرد دیگری مشاهده کردید بلافاصلهً با شماره ۱۱۵ تماس حاصل نمایید. هر چه زودتر ذیل محافظت‌های اورژانسی قرار بگیرید، زخم به عضله قلب کمتر خواهد بود. در درمانگاه، پزشکان معاینات و یا این که تست‌هایی برای درک کردن بدین‌که آیا سکته قلبی فیس داده یا این که خیر جاری ساختن متخصص قلب  می دهند.
در بعضا موردها، حمله قلبی نیاز به احیای قلبی ریوی (CPR) یا این که شوک الکتریکی (دفیبریلاسیون) قلب دارااست تا قلب مجدد پمپاژ خویش را آغاز نماید. به خاطر داشته باشید، هر چه معالجه اورژانسی زودتر آغاز خواهد شد شانس بهبودی بیشتر میباشد. رعایت موارد ذیل در هنگام مشاهده علائم سکته قلبی اساسی میباشد:

از شخص بخواهید بنشیند و وقار خویش را مراقبت نماید
خرقه‌های تنگ و چسبیده را از بدن وی بیرون نمایید
بپرسید که آیا داروی قلبی مانند نیتروگلیسیرین برای وی تجویزشده میباشد یا این که نه و به وی یاری نمایید آن را مصرف نماید
در‌صورتی‌که شخص بی‌هوش میباشد و جواب نمی‌دهد با ۱۱۵ تماس حاصل نمایید و بعد از آن ایفا CPR را آغاز فرمائید
فرد را فقط نگذارید مگر اینکه درپی درخواست یاری باشید
اذن ندهید که فرد جراحت‌چشم شمارا متقاعد نماید که به یاری اورژانسی نیازی ندارد
معطل نمانید تا ملاحظه کنید آیا علائم از فی مابین می روند یا این که نه
خوراکی یا این که آبمیوه به شخص ندهید مگر اینکه داروی قلبی مانند نیتروگلیسیرین یا این که آسپیرین باشد
دوری از سکته قلبی فوری
با دقت به اینکه علائم سکته قلبی در اشخاص ممکن میباشد تا حدودی مختلف باشد، بدین ترتیب مدام می بایست نسبت به بیشتر علائم آن دور اندیشی داشته باشید. ممکن میباشد یک شخص فقط در حیطه قفسه سینه شم اندوه داشته باشد، درحالی‌که فرد دیگری یک نوع درد غیرقابل‌تحمل را در به عبارتی حیطه حس نماید. شایسته ترین فعالیت درین شرایط این میباشد که به شخص قرص آسپرین داده خواهد شد.

آسپرین ضد منعقد خون میباشد و سریعاً لخته خون را برطرف می‌نماید. همینطور فورا بایستی با فوریت‌های پزشکی تماس حاصل نمایید. درصورتی‌که تک تک مورد‌های ایمن برای شما غیرقابل‌دسترس بودند، ما یحتاج میباشد خودتان مریض را به درمان‌گاه منتقل فرمائید.

در صورتی علائم سکته قلبی را تجارب کرده‌اید و قصد دارید بدانید آیا در گیر حمله قلبی گردیده‌اید یا این که نه، دکتر معالج تست تروپونین را در کنار نوار قلب برای شما تجویز خواهد کرد. در شرایطی که معیار Troponin در تست شما ارتقا یابد، میتواند تاییدی بر سکته قلبی باشد. همینطور با اعمال آزمایش چربی خون در منزل، به راحتی می توانید از سرویس ها بیمه محور و تکمیلی نیز منفعت‌مند گردید. همینطور برای استخراج داده ها بیشتر میتوانید مقاله ها اندوه قلبی و بیماری های قلبی را استیناف کنید.


دقت داشته باشید که‌این مقاله، جایگزین ایده ها و پیشنهاد‌های تخصصی پزشکان وجود ندارد و هیچوقت از این مقاله به‌تیتر جایگزین سفارش پزشکان استعمال نکنید.
سکته قلبی چیست؟
سکته قلبی یک حالت اورژانسی و دورازشوخی میباشد که در آن جریان خون به قلب به‌طور ناگهانی (اکثر زمان ها بوسیله یک لخته خون) مسدود می شود. در حالتی که احیاناً خویش و یا این که دور و بری ها با اینگونه مشکلی مواجه گردید و یا این که مشکوک به اینگونه وضعیتی باشید بایستی فوری و سوای اتلاف وقت با اورژانس به شماره ۱۱۵ تماس حاصل نمایید تا محافظت‌های ویژه و حیاتی را اخذ نمائید. در طول سکته جدا جریان خون به قلب منجر جراحت به عضله قلب می‌گردد و میتواند تهدیدکننده معاش باشد. به این ترتیب در صورتی در سکته قلبی هرچه زودتر جریان خون به قلب بازگردد به به عبارتی نسبت شانس بهبودی بیشتر خواهد بود.
شاید الان از خویش بپرسید چطور ممکن میباشد جریان خون به قلب مسدود خواهد شد؟ انسداد رگ‌های قلبی دلایل مختلفی دارااست و معمولاً به جهت تجمع چربی، کلسترول و بقیه مواد در شریان‌های قلب (عروق کرونر) چهره می دهد. چربی‌ها و کلسترول با رسوب کردن در رگ‌های قلبی سبب ساز به وجود داخل شدن پلاک‌های چربی میشوند.

درواقع پلاک‌ها تجمعاتی از چربی و مواد التهابی در دیواره رگ‌ها می باشند که به تدریج گران قدر می شوند و عبور خون را با اختلال مواجه می‌نمایند. هرچه چربی تن فراتر باشد این رسوب سریع‌خیس تشکیل می گردد. به‌مرورزمان شغل به جایی میرسد که رگ قلبی به طور کاملً بسته‌ گردیده و در غایت سبب انسداد و یا این که پاره گی رگ قلبی می گردد. به پروسه تشکیل پلاک‌های چربی آترواسکلروز هم میگویند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.