من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


گونه های آنژیوگرافی
بسته به اینکه کدام بخش از تن موردبررسی قرار ‌گیرد، گونه های مختلفی از آنژیوگرافی متخصص قلب  وجود داراست.

آنژیوگرافی عروق کرونر برای تحقیق قلب و عروق خونی همسایه
آنژیو مغزی برای رسیدگی عروق خونی باطن و دور و اطراف مغز
آنژیوگرافی ریه برای نظارت رگ‌های خونی ریوی
آنژیوگرافی همه برای نظارت رگ‌های خونی کلیوی
بعضی اوقات در آنژیوگرافی ممکن میباشد از طریق نسخه برداری به مکان اشعه ایکس مصرف شود. بدین طریق سی‌تی آنژیو یا این که آنژیوگرافی ام‌آر‌آی می گویند. یک نوع آنژیوگرافی هم وجود داراست که برای پژوهش دیده به کارگیری می‌گردد که آنژیوگرافی فلورسین اسم داراست.


دقت داشته باشید که‌این مقاله، جایگزین نظرها و پیشنهاد‌های تخصصی پزشکان وجود ندارد و هیچ زمان از این مقاله به‌تیتر جایگزین پیشنهاد پزشکان به کار گیری نکنید.
اندوه قلبی چیست؟
اندوه قلبی به دسته عارضه‌های قلبی گفته می گردد. این عارضه‌ها می توانند قسمت خرد یا این که تبارک و یا این که تک تک ماهیچه قلب را سرگرم نمایند. همینطور حزن قلبی می تواند بر سالم عروق نیز مفید باشد. عالی میباشد بدانید که بیماری قلبی انگیزه مهم مرگ‌ومیر در جهان شناخته میگردد. در پزشکی اصطلاح بیماری قلبی را برای یک‌سری عارضه قلبی بکار میبرند. شایع‌ترین عارضه‌های قلبی عبارت‌اند از:

عارضه عروق خونی همانند بیماری عروق کرونری
عفونت قلبی
عارضه روزنه قلب
اختلالات ریتم قلب یا این که آریتمی قلبی
عارضه عضله قلب
نقایص قلبی که از بدو به دنیاآمدن و عصر جنینی یار و همدم نوزاد می‌باشند
شایع‌ترین نوع حزن قلبی، بیماری عروق کرونر CAD میباشد که می تواند سبب ساز به حمله قلبی خواهد شد. اشخاص میتوانند با تغییر تحول مدل معاش و در شکل تجویز دکتر معالج با مصرف منظم داروهای تجویزی، ریسک ابتلا به عارضه قلبی عروقی را تا حدود متعددی کاهش دهند. بروز غم قلبی عروقی غیر انسدادی و عارضه قلبی ناشی از استرس در زنان سرایت بالاتری نسبت به مردان داراست. خوب میباشد بدانید که بالا بودن CPK در تست خون میتواند علامت‌دهنده بعضی بیماری های قلبی باشد.

بیماری عروق کرونر چیست؟
بیماری عروق کرونر یکی‌از شایع‌ترین گونه های بیماری قلبی میباشد، که به عنوان CAD نیز از آن خاطر می شود. این عارضه قلبی بر جریان خون در قلب تأثیر میگذارد. کاهش جریان خون در مبتلایان به عارضه عروق کرونر باعث بروز حمله یا این که سکته قلبی می شود.
علائم ایرادات قلبی
درمورد حزن قلبی علائم متعدد ولی شایعی گزارش می‌گردد، اما مدام این رخداد به یک شکل فیس نمی‌دهد. برخی اوقات عارضه قلبی احتمال داراست بی‌صدا باشد و تا هنگامی که شخص علائم حمله قلبی، نارسایی قلبی یا این که آریتمی را تجارب نکند، تشخیص داده نمی شود. ولی به هر شکل درباره‌ی آحاد عارضه‌های قلبی تعدادی علائم هشداردهنده وجود دارا‌هستند که درایت از آنان می تواند در بیشتر مواقع جان مریض نجات دهد.

اشاره کردیم که هرمورد از عارضه‌های قلبی میتوانند علائمی منحصر یا این که مشترک با بقیه عارضه‌های قلبی داشته باشند. در تحت به علائم هشداردهنده بعضا از شایع‌ترین گونه های غم قلبی اشاره خوا‌هیم کرد:

علائم غم قلبی: برخی از علائم حزن قلبی مشمول شم خستگی، تنگی نفس و تورم وریدهای گردن، شکم، پاها، ساق پا و مچ پا میباشد.

حمله قلبی: مهمترین علائم حمله قلبی عبارت میباشد از:

شم درد یا این که حزن در قفسه سینه
شم درد پشت گردن یا این که در بخش فوقانی گردن
سوء هاضمه
سوزش راز دل
سرگیجه
خستگی مفرط
تنگی نفس
تهوع یا این که استفراغ
شم فشار و اندوه در نصفه بالای تن
آریتمی قلبی یا این که تپش قلب: مریض در‌این شرایط پزشکی شم می‌نماید قلب در قفسه سینه در اکنون بال و پر زدن میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.