من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


ام آر او برای چه عده ای مطلوب وجود ندارد؟
این تست برای تمامی پیشنهاد نمی شود و برای کسانی با موقعیت تحت مطلوب متخصص قلب  وجود ندارد:

اشخاصی که باطن بدنشان پین یا این که ایمپلنت فلزی دارا‌هستند به‌خیال و خاطر تداخل با میدان مغناطیسی کار کشته دستگاه ام آر او کاندیدای قابل قبولی نیستند.
خانم‌های آبستن مجاز به ام آر ونوگرافی نیستند به این دلیل که میدان مغناطیسی توانمند MRV اثر منفی روی جنین می گذارد.
عده ای که واهمه و اضطراب شدید نسبت به فضا بسته یا این که صداهای بلند دارا‌هستند.
عده ای که بضاعت اثبات ماندن در حین تست را ندارند.
‏مزایای ام آر او
مزایای ام آر او عبارتند از:

خلا اشعه یونی
احتمال حداقلی عکس العمل آلرژیک به کنتراست گادولینیوم
کنتراست فراتر عروق به دور‌نما
امکان تصویربرداری دینامیک با تفکیک وقتی
امکان احتساب جهت و شدت جریان خون
تصویربرداری وریدی فارغ از کنتراست
وجود ماده حاجب متصل به حوضچه خون که سبب محافظت غلظت بالای کنتراست باطن عروقی می گردد.
تصویربرداری با کیفیت خوب تا یک ساعت بعد از آن تزریق ماده حاجب
رسیدگی توسعه بیماری‌های مزمن
تشخیص بیماری‌های عروق وریدی
ام آر او چه طور جاری ساختن میگردد؟
ام آر آی چیست و چه‌طور اجرا می شود؟ شیوه تشخیصی ام آر او به امداد تکنولوژی تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) به صورت تحت اجرا می‌گردد:

دکتر معالج از مریض می خواهد جواهرات، ساعت‌ و هر اشیای فلزی دیگری که ممکن میباشد تداخلی با میدان مغناطیسی داشته باشد، دربیاورد. همینطور، خوب میباشد خرقه‌هایی با زیپ‌های فلزی یا این که قطعات فلزی استعمال نکنید. هم اکنون مریض می بایست روی تختی باطن دستگاه ام آر آی دراز بکشد و در زمان بازه زمانی ام آر او روی آن بماند. در مواقعی که چگونگی تصویر بالاتری موردنیاز باشد می بایست تزریق وریدی ماده حاجب (کنتراست) صورت بپذیرد.

در حین پروسه MRV، دستگاه MRI فرکانس رادیویی و میدان مغناطیسی را به تن مریض می‌تاباند و این امواج و میدان مغناطیسی منجر ایجاد سیگنال‌هایی در تن گردیده که بوسیله دستگاه تصویب و به تصاویر سه‌آینده تبدیل میشوند. دکتر معالج از این تصاویر برای نظارت و چک عروق وریدی استعمال می‌نماید. بعد از اتمام پروسه ام آر ونوگرافی تصاویر به دکتر تحویل داده گردیده تا از این تصاویر برای تشخیص و چک موقعیت عروق وریدی به کارگیری نماید.
تعبیر mrv
تعبیروتفسیر نتیجه ها ام آر ونوگرافی به وسیله دکتر کارشناس ام آر آی اعمال میگردد. بعداز اتمام فرایند MRV، تصاویر عروق وریدی تن به دکتر معالج تحویل داده می‌گردد و پزشک معالج با به کار گیری از این تصاویر و علم و تجربیات خویش، سود‌گیری و تعبیروتفسیر این تصاویر را جاری ساختن میدهد.

در تعبیروتفسیر ام آر او دکتر معالج اعتنا می‌نماید که آیا عروق وریدی به نیکی اکران داده گردیده‌اند و آیا تغییر تحول یا این که نقصی در عروق وریدی مشاهده می شود یا این که نه. پزشک معالج می بایست برای تعبیروتفسیر، توقف یا این که انسداد در جریان خون در عروق وریدی را تحقیق کند که سبب مشکلاتی مانند خون ریزی و تشکیل لخته خون می شود. وجود هرگونه جسم فرنگی یا این که صورت غیرطبیعی در عروق وریدی نشان تومور می باشند.

شایستگی موردنیاز پیش از ام آر او
استعداد مورد نیاز پیش از ام آر او نسبتاً شبیه آحاد اقدامات شایستگی گذشته ام آر آی میباشد که بایستی طبق سفارش دکتر بعضا امور را جاری ساختن بدهید. در حالتی که که حساسیت یا این که آلرژی خاصی به دارو یا این که ماده حاجب دارید مطلقا از پیشین به دکتر اگاهی دهید. در‌حالتی که که آبستن می باشید یا این که احتمال بارداری می‌دهید می بایست پزشک معالج را در جریان بگذارید به این دلیل که میدان مغناطیسی این دستگاه در روزگار بارداری برای جنین خطرناک میباشد.

در‌حالتی که باتری قلبی یا این که پین و ایمپلنت فلزی در تن دارید هم بایستی به دکتر معالج استحضار دهید. در مواقعی دکتر بسته به بایستگی تزریق ماده حاجب ممکن میباشد از مریض بخواهد که یکسری ساعت پیشین تست چیزی نخورد و نیاشامد (ناشتا باشد).
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.