من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

رژیم غذایی سالم: مصرف برخی از غذاها باعث افزایش وزن و بالا رفتن متخصص قلب ترازو کلسترول خون شده و هر دوی آنها، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند. کمیت و کیفیت غذاهایی که مصرف می‌کنید، اهمیت زیادی دارد، بدین ترتیب مورد نیاز است بیشتر غذاهایی را مصرف نمائید که قیمت غذایی بالا و کالری پایین دارند. مدیر فشار خون بالا: از هر 3 نفر بزرگسال در ایالت متحده آمریکا، یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است، در حالی که بخش اعظمی از آنها از این قضیه باخبر نیستند. فشار خون بالا به طور در دست گرفتن نشده، یکی‌از دست اندرکاران ایجادکننده بیماری‌های قلبی می‌باشد، به این خیال که هیچ علامت فیزیکی برای آن وجود ندارد. برای استخراج باور از طبیعی بودن همت قلب، مورد نیاز می‌باشد که فشار خون شما آزمایش شود. خوشبختانه انجام این آزمایش، ساده و آسان هست. رئیس کلسترول بالا: لیپوپروتئین با چگالی کم ) LDL ( به عنوان کلسترول بد و لیپوپروتئین با چگالی بالا(HDL) به عنوان کلسترول عالی شناخته می شوند. میزان بالای کلسترول بد و کافی نبودن کلسترول خوب، می‌تواند به ساخت و ساز پلاک در دیواره سرخرگ‌ها منجر گردد. با گذشت زمان، سرخرگ‌ها دشوار‌تر و باریک‌تر شده و این مساله به تشکیل داد بیماری قلبی منجر میگردد. از سوی دیگر، جریان خون، محدود می‌شود و در منفعت حمله یا سکته قلبی صورت می دهد. کنترل دیابت: یکی از دیگر از ایرادات جدی برای سلامتی، دیابت می باشد. دیابت، بیماری می باشد که می تواند زنجیره‌ای از مشکلات مانند فشار خون بالا و کلسترول بالای خون را در‌پی داشته باشد. با گسترش این بیماری، خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتقا پیدا می‌کند. بیش از 65 درصد افرادی که به دیابت مبتلا هستند، به دلیل بیماری قلبی یا سکته مغزی از عالم می‌روند. رئیس دیابت، نه تنها برای تن درستی قلب، بلکه برای محافظت سالمی افراد اهمیت دارااست. براین اساس بهتر است با دکتر معالج خود مشورت فرمایید تا برای درمان دیابت، در مسیر صحیح قرار بگیرید. مدیر فشار خون، سطح کلسترول خون و مراقبت وزن مناسب، بایستی بخشی از نرم‌افزار درمانی شما باشد، بدین خاطر که تک تک این کارداران در درمان دیابت اثرگذار خواهند بود.
قلب یک ماهیچه‌ی سفید رنگ توخالی به طور مخروط می باشد  متخصص قلب که دو سوم آن در سمت چپ نصیب مرکزی سینه و یک سوم آن در نصیب راست قراردارد. قلب فی مابین ریه‌های چپ و راست و پشت جناغ سینه نشسته می باشد. اپکس (Apex) یا نوک قلب (در بطن چپ) در سمت زیر و چپ قلب قرار گرفته است. طول قلب ۱۲ سانتی‌متر و عرض آن هم ۸ تا ۹ سانتی‌متر و عمق آن نیز درحدود ۶ سانتی‌متر است. اندازه‌ی قلب نسبتاً به اندازه‌ی مشت دست می‌باشد. به‌صورت میانگین وزن قلب زنان در حدود ۲۵۵ گرم و وزن قلب مردان ۲۹۵ گرم هست. قلب کم‌تر از نیم درصد جرم بدن بشر را تشکیل می‌دهد. قلب دارای سه لایه می باشد. لایه‌ی درونی و هموار قلب آندوکارد نامیده می‌گردد. لایه‌ی میانی قلب که در واقع ضخیم‌ترین لایه‌ی قلب می باشد و امکان انقباض داراست ماهیچه‌ی قلب یا میوکارد و لایه‌ی سوم که کل قلب را با یک کیسه‌ی مایع تسلط کرده است پریکارد نام دارد. وقتی کسی با گوشی پزشکی به قلب شما گوش می‌کند، صدای شنیده شد را می‌اقتدار به‌صورت لاب-داب لاب-داب تمجید کرد. نصیب اول صدا (لاب) در اثر شتاب‌گیری و کاهش شتاب مایع باطن قلب (خون) و لرزش قلب ناشی از بسته شدن دریچه‌های سه‌لتی و میترال تشکیل داد می‌گردد. نصیب دوم صدا (داب) نیز در اثر شتاب‌گیری و کاهش شتاب خون درون قلب و لرزش قلب ناشی از بسته شدن دریچه‌های آئورت و ریوی ساخت می شود.
باریک شدن یا این که انسداد عروق کرونر که معمولا به جهت تجمع پلاک واقعه می‌ افتد متخصص قلب سبب ساز گرفتگی رگ قلب شود. عروق کرونر شما خون بی نیاز از اکسیژن را به قلب شما میرسانند. تجمع پلاک درین شریان‌ها واحد سنجش خونی که قادر است به قلب شما رسد را محصور می‌نماید. یک جاده را فکر کنید که به جهت تولید در آن، رفت و آمد از وضعیت نرمال بیرون گردیده و به کندی اعمال می شود. در گرفتگی رگ قلب هم به همین صورت حادثه میفتد و پلاک‌ها سبب تولید لخته در رگ میشود که در فیض جریان طبیعی خون را مختل می‌نماید. لخته خون مانند یک بند در اواسط منش میباشد و سبب ساز میشود تا خون ‌نتواند به قلب شما رسد و این منجر حمله قلبی می شود. ممکن میباشد سال‌ها دچار به‌این بیماری باشید و تاوقتی‌که حمله قلبی واقعه نیوفتد، هیچ علامتی نداشته باشید. به همین استدلال میباشد که به‌این بیماری آدم کش بی سر و صدا نیز گفته میگردد. عموم به صورت کلی از اصطلاح "بیماری قلبی" برای این مورد ها استعمال می‌نمایند، ولی این آیتم را با اسم‌های بیماری "عروق کرونر قلب" و بیماری "ایسکمیک قلب" می شناسیم. ضمن موردها بالا، علائم گرفتگی رگ قلب در زنان که سبب ساز به حمله قلبی گردیده، ممکن میباشد مفاد ذیل را در بر گیرد: • تنگی نفس، خستگی و بی‌خوابی پیش از حمله قلبی • درد در پشت، ‌کتف‌ها، گردن، بازو‌ها یا این که شکم • ضربان قلب شدید • حس گرما یا این که برافروختگی