من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


بعداز اسنتنت قلب چه غذاهایی بخوریم؟
یکی اقدامات ضروری برای بیمارانی که دارنده استنت قلب می باشند این میباشد که یک رژیم غذایی تندرست برای قلب داشته باشند. حتی تغییرات خرد در رژیم غذایی، میتوانند تفاوت بزرگی در تندرست قلبتان تولید نمایند. میتوانید با این فرایند بی آلایش آغاز نمائید، البته مطلقا پیش از تولید هر سیرتکامل تغییر و تحول در رژیم غذایی خویش با پزشکتان مشورت کردن نمائید تا بتوانید نرم افزار‌ای را پیدا فرمائید که متخصص قلب  برای شما تلاش بهتری داراست.

پس از فعالیت اسنتنت این مفاد را در رژیم غذایی خویش رعایت نمایید:

غذاهای دربردارنده غلات سبوس‌دار را به واحد سنجش بیشتری مصرف فرمایید.
تنوعی از میوه‌ها و صیفی جات را به رژیم غذایی‌تان اضافه نمایید.
مصرف قند و نمک (سدیم) را کاهش دهید.
معیار مصرف غذاهای پرچرب مانند گوشت قرمز رنگ و پنیر را محصور فرمایید.
مصرف چربی‌های بد را نادر فرمائید. چربی‌های مضر می توانند واحد سنجش کلسترول مضر LDL (بد) در خون را ارتقا دهند و واحد سنجش کلسترول اثر گذار HDL را کاهش دهند. چربی‌های بد مشتمل بر چربی‌های اشباع و ترانس میباشند و معمولا در دمای اتاق جامد می شوند (همانند کره و روغن‌های جامد قنادی).
کلسترول بهتر را جایگزین چربی‌های بد نمائید. چربی‌های بهتر سطح کلسترول LDL را ارتقا نمی‌دهند و وقتی که به میزان کافی مصرف شوند، مزایایی برای تندستی دارا هستند. چربی‌های عالی مشتمل بر چربی‌های غیراشباع می‌باشند که معمولا در دمای اتاق مایع میباشند (همانند روغن‌های آفتاب‌گردان، سویا، ذرت و زیتون).
مزایای استنت گذاری قلب چیست؟
استنت گذاری یا این که فنر زدن قلب در اکثر اشخاص سبب ساز بهبود چگونگی معاش میشود. ادغام آنژیوپلاستی و استنت قلب قادر است معاش شخص را نجات دهد، خصوصا وقتی که فورا بعداز حمله‌ی قلبی صورت بپذیرد.

این شیوه میتواند به صورت قابل‌توجهی جریان خون را بهبود بخشد و از زخم بیشتر به ماهیچه‌های قلب پرهیز نماید. همینطور میتواند علائم بیماری قلبی مانند درد قفسه‌ی سینه (آنژین) و تنگی نفس را بهبود بخشد. در بخش اعظمی از موردها فورا مزایای اسنتنت گذاری را حس خواهید کرد.

در برخی مورد ها، با استنت گذاری ممکن میباشد دیگر نیازی به جراحی بای پس سرخرگ کرونری وجود نداشته باشد. استنت گذاری نسبت به جراحی بای پس، به ترازو کمتری تهاجمی میباشد و فرصت بهبودی آن هم خیلی کوتاه‌خیس میباشد. بهبودی بعداز استنت قلب صرفا چندین روز ارتفاع می کشد، درحالی‌که بهبودی بعداز جراحی بای پس ممکن میباشد شش هفته یا این که بیشتر ارتفاع بکشد.

این که آیا کاندید قابل قبولی برای استنت گذاری می باشید یا این که خیر به دست اندرکاران متعددی بستگی داراست. این دست اندرکاران دربرگیرنده مفاد ذیل میباشد:

تعداد رگ‌ مسدودی
بقیه اختلالات سالمی که ممکن میباشد داشته باشید.
خطرها و عوارض جانبی استنت قلب چه می باشند؟
همانند بخش اعظمی از شغل‌های پزشکی دیگر، ممکن میباشد برخورد آلرژیک به داروها یا این که مواد گزینه به کارگیری برای آنژیوپلاستی و استنت قلب را تجارب نمایید. آنژیوپلاستی همینطور میتواند منجر خون‌ریزی، زخم به رگ خونی یا این که قلب یا این که ضربان قلب نامنظم خواهد شد.

بقیه عوارض بالقوه البته کم عبارت‌اند از:

حمله‌ی قلبی
نارسایی همه
سکته‌ی مغزی.
بعداز این اسنتنت گذاری ممکن میباشد بافت اسکار در باطن استنت ساخت و ساز خواهد شد. در شرایطی‌که این رخداد بیفتد، ممکن میباشد به یک جراحی دوم برای تمیز‌سازی آن نیاز باشد. همینطور خطر تشکیل لخته‌های خون در فنر زدن رگ قلب وجود داراست. برای پرهیز از بروز این واقعه بایستی داروهایی که دکتر معالج تجویز می‌نماید را مصرف فرمائید. در شکل تجارب‌ی هرگونه درد در حوزه‌‌ی قفسه‌ی سینه، بلافاصله به دکتر تان استحضار دهید.

فرق میان آنژیوگرافی با استنت و بالن قلب
به جهت اینکه اکثر مواقع این سه تکنیک پزشکی با هم جاری ساختن میشود، اکثر اشخاص فکر‌میکنند یک تکنیک میباشند با اسم‌های مختلف. در صورتی بخواهیم فرق این سه آیتم را به‌طور خلاصه ذکر کنیم بایستی بگوییم که آنژیوگرافی یعنی دیدن باطن رگ‌ها. در آنژیوگرافی دکتر معالج یک کاتتر را وارد رگ‌های اساسی می‌نماید و با تزریق رنگ خاصی به داخل رگ‌ها، موقعیت رگ‌های تن را نظارت می‌نماید.

درصورتی که در طول آنژیوگرافی، کارشناس قلب و عروق تشخیص اعطا کرد که رگی در تن مریض گرفته میباشد، ممکن میباشد بالن قلب یا این که به عبارتی آنژیوپلاستی را تجویز نماید. بالن قلب، مثل یک بادبادک خالی از هوا به راز کاتتر وصل می‌گردد و هنگامی به نصیب مسدودشده قلب رسید، بوسیله دکتر باد می شود. در سود مواد مسدودکننده رگ در آن قسمت، کنار رفته و رگ گشوده میشود.

درحال حاضر گاهی پزشک معالج تشخیص میدهد، ممکن میباشد مجددا این نصیب از رگ مسدود خواهد شد و دیواره محکمی ندارد، استنت قلب را تجویز می‌نماید. استنت قلب مانند لوله‌ای مشبکی میباشد و به دیواره رگ امداد می‌نماید تا سفت سرجایش بایستند و مواد در آن نصیب تجمع پیدا نکنند. استنت به همپا بالن قلب، داخل رگ جاسازی میشود. بعداز جایگذاری صحیح استنت، بالن خالی‌گردیده و به یاور کاتتر از رگ بیرون میگردد. ولی استنت باطن رگ مریض باقی می ماند.

دیده‌انداز بلندمدت فنر زدن قلب
درحالی‌که استنت گذاری یا این که فنر زدن قلب می تواند سبب به بهبود قابل‌توجهی در تن درستی خواهد شد، اما سبب ساز معالجه بیماری قلبی نمیشود. درین حالت می بایست عامل ها خطر بیماری‌های قلبی همانند کلسترول بالا، فشارخون بالا و اضافه‌وزن را برطرف فرمائید. ممکن میباشد پزشک معالج، داروها یا این که معالجه‌های دیگری را برای یاری به رفع این خطاها تجویز نماید. همینطور ممکن میباشد که پزشک معالج شمارا به جاری ساختن این امور تشویق نماید:

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
به صورت منظم ورزش فرمایید.
سیگارکشیدن را شکاف فرمائید.
ایفا اقداماتی برای در اختیار گرفتن کلسترول و فشارخون و داشتن یک مدل معاش تندرست برای قلب، میتواند به شما در معالجه و پیشگیری از بیماری قلبی یاری دهد.

گاهی ممکن میباشد پس از فنر زدن رگ قلب، لخته خون تولید خواهد شد. دکتر معالج داروهایی مانند آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، تیکاگرلور (بریلینتا) یا این که پراسوگرل (افینت) را برای کاهش احتمال تشکیل لخته‌های خون تجویز می‌نماید.

۶- گشادی روزنه میترال
گشادی روزنه میترال حالتی میباشد که روزنه میترال به نیکی بسته نمی‌ؤود. در‌این مورد ها روزنه مدام گشوده ما‌نده میباشد و نمی‌تواند از رجوع و برگشت خون به قلب دوری نماید. در وضعیت شدید گشادی روزنه میترال، قلب بایستی دور از شوخی‌خیس و بیشتر شغل نماید تا بتواند خون را پمپاژ نماید و به قسمت‌های دیگر تن برساند. این همت بیشتر قلب سبب می شود که ماهیچه‌های سمت چپ قلب و بطن چپ عمل بیشتری بکند و کار کشته‌خیس بشود. براین اساس گران قدر‌خیس می گردد و اشتباهات دیگر را برای قلب ساخت و متخصص قلب  ساز می‌نماید.
علائم ایراد در روزنه قلب میترال
وجود اختلالات روزنه قلب به‌این مفهوم میباشد که قلب نمی‌تواند به‌صحت فعالیت نماید. هنگامی قلب صحیح شغل نکند بایستی درانتظار خطاها متعددی بود. آشنایی علائم ایرادات روزنه قلب به تشحیص زودهنگام و خودداری از عوارض شدیدتر یاری می‌نماید. درپی علائم اختلالات روزنه میترال قلب آشنا می‌شویم.

۱. علائم تنگی روزنه میترال
از علامت‌های متداول تنگی روزنه میترال قلب می‌قدرت به تنگی نفس بعد از اعمال کار‌های ورزشی یا این که در موقعیت درازکش، شم سوزش در قفسه سینه یا این که درد دور از هم در قفسه سینه اشاره کرد. گاهی هم تنگی روزنه فارغ از علائم میباشد و در حین عفونت یا این که حاملگی به‌ وجود میاید. بقیه علائم تنگی روزنه قلب میترال به‌گستردن زیرند:

درد قفسه سینه
سرفه (گاهی با خون یاروهمدم میباشد)
خستگی
تورم در اندام‌های تحتانی
تپش قلب
عفونت تنفسی.
۲. علائم نارسایی روزنه
معمولا نارسایی میترال، علائم و نماد مشخصی ندارد و گاهی اشخاص در گیر به نارسایی خفیف تا میانگین، هیچ علامتی علامت نمی‌دهند و تا پایان قدمت معاش معمولی خواهند داشت. اشخاصی که نارسایی شدید هم دارا هستند، ممکن میباشد علائمی نداشته باشند. از علائم شایع نارسایی این روزنه می‌اقتدار به موردها ذیل اشاره نمود:

ضعف
نادر‌آوردن‌نفس
خستگی
تنگی نفس حین اعمال کار
تورم اندام‌های تحتانی.
۳. علائم پرولاپس روزنه
علائم پرولاپس روزنه قلب میترال عبارت‌اند از:

معدود آوردن نفس
درد سینه
سرگیجه و شم سبکی در راز در زمان برخواستن
اضطراب
خستگی و منگی
اختلالات فکری
ارتقا فشار خون.
افتادگی روزنه میترال در زنان جوان تا میانسال بیشتر از مردان چشم می گردد.

صراحت دارد که لزوما داشتن علائم بالا علامت افتادگی روزنه قلب میترال وجود ندارد، ولی در هر شکل با مشاهده هرگونه نماد‌ دورازشوخی و خطرناک می بایست فورا به دکتر رجوع‌نمایید.
علائم افتادگی روزنه میترال و تنگی نفس
یکی مهم‌ترین علائم افتادگی روزنه میترال، تنگی نفس میباشد. این وضعیت به خصوص در مواردی که شخص شغل و ورزش می‌نماید بیشتر خودش را نشانه میدهد. ولی چرا این وضعیت ساخت و ساز میگردد؟

اعتنا داشته‌باشید که قلب یکی مهم ترین اعضای تن میباشد. این تلمبه‌ی ماهیچه‌ای با انقباض و انبساط خویش خون را به تمامی‌ی مکان تن پمپاژ می‌نماید. ولی خون چه وظیفه‌ای در تن انجام می‌نماید؟ یک کدام از مهمترین وظایف خون که از در بین بیشمار وظایف خطیر آن دارای اهمیت میباشد، جابجایی اکسیژن به اعضای تن میباشد. همینطور خون کربن دی اکسید را از تن بیرون می‌نماید (به ریه‌ها میرساند و از آنجا دفع میگردند و یا این که به صورت یون آن را به همه میرساند).

وقتی که شما شغل میکنید، قلب شما بایستی با تمرکز و زحمت بیشتری عمل نماید تا خون بیشتری را به اعضای متعدد تن شما برساند. در صورتی‌که در ساختار قلب مشکلی وجود داشته‌باشد، حتی در شرایطی‌که این ایراد خرد و درتوان افتادگی روزنه میترال باشد، قلب نمی‌تواند به خیر و خوبی خون را به قسمت‌های متفاوت تن پمپاژ نماید و علائم آن اثر بر روی نفس کشیدن و همت شش‌هاست. پس شما شم تنگی نفس میکنید.

معایب روزنه‌های فلزی
تخریب سلول‌های خونی: عبور گلبول‌های قرمز رنگ و سلول‌های خونی با سرعت زیاد از روزنه فلزی موجب تخریب سلول‌های خونی می شود و تداوم این فرآیند به آنمی همولیتیک متخصص قلب  ختم میگردد.
ساخت و ساز لخته خون: مهم‌ترین نقص روزنه‌های فلزی، ساخت و ساز لخته خون میباشد. این لختگی به‌ادله سطح فلزی این روزنه‌ها و تفاوت‌شان با سطح قلب و رگ‌های خونی میباشد. لخته خون ساخت گردیده ممکن میباشد داخل خویش روزنه بماند و کوشش روزنه را مختل نماید. این لخته حتی می تواند از روش جریان خون جابه‌جا گردد و به بقیه اندام‌ها رسد یا این که رگی را مسدود نماید. بیمارانی که کار بده بستان روزنه قلب تصنعی و مصنوعی فلزی یا این که به عبارتی مکانیکی را جاری ساختن داده‌اند، می بایست به‌طور آراسته از داروی وارفارین به کارگیری نمایند. وارفارین نوعی داروی ضد منعقد میباشد که از تشکیل لخته خون در‌این بیماران پرهیز می‌نماید. این اشخاص می بایست تا انتها قدمت خویش داروهای ضد انعقادی مصرف نمایند.
صدای روزنه: در تاثیر مسدود شدن روزنه‌های فلزی و واکنش دو سطح فلزی به‌ یکدیگر، صدای کلیک‌مانندی ساخت می شود. اما در بعضی موردها این صدا ضعیف میباشد و خیر مریض و خیر دور و بری ها آن را نمی‌شنوند. البته در بعضا بیماران، صدای روزنه با شدت بلندتری شنیده می شود. شنیدن صدای روزنه به‌خصوص در طی خواب می تواند آزاردهنده باشد. درین موقعیت در صورتی صدای روزنه انقطاع خواهد شد، نشانه میدهد روزنه مبتلا مشکلی شد‌ه‌است یا این که ساخت‌و‌ساز لخته خون ساخته شده است که موجب از‌در بین‌رفتن صدای کلیک روزنه گردیده‌است.
نقص‌ همودینامیک خون: روزنه قلب، جریان خون را به‌شکل خطی و یک‌طرفه هدایت می‌نماید. ولی در نصیب لولا و دیسک روزنه تصنعی فلزی، جریان خون عوض شده و جریان خون گردابی به‌وجود می آید. این جریان گردابی، فشار خون دو طرف روزنه را کاهش میدهد و نهایتا باعث به تشکیل لخته خون می شود.
۲- روزنه قلب تصنعی و مصنوعی بیولوژیک (حیوانی)
روزنه‌های بیولوژیض ک به‌مکان فلز، از بافت حیوانی درست شده‌اند. اول روزنه قلب تصنعی بیولوژیک در سال ۱۹۶۲ برای لینک روزنه آئورت آدم به آدم جاری ساختن گرفت. موقعیت مراقبت روزنه‌های انسانی مشقت بار میباشد و هموگرافت اهدا کننده بایستی بعد از بیرون شدن از تن، به‌صورت یخ زده در نیتروژن مایع مراقبت گردد. به همین برهان این روزنه فقط برای ردوبدل روزنه در بیماران در گیر به بیماری‌های قلبی مادرزادی یا این که اندوکاردیت روزنه به‌شغل می‌رود. دیگر اختلال روزنه قلب تصنعی و مصنوعی انسانی، محدودبودن هدیه دهنده روزنه میباشد که منجر می شود نسبت به روزنه‌های حیوانی کمتر قابل استعمال باشد. روزنه‌های بیولوژیکی حیوانی (بیوپروتز) از بافت حیوانی و روزنه‌های قلب گاو و خوک ساخت میشوند. بیمارانی که روزنه قلب تصنعی حیوانی اخذ می‌نمایند، می بایست به مسافت ۳ تا ۶ ماه بعد از فعالیت، داروی ضد منعقد مصرف نمایند.

مزایای روزنه‌های بیولوژیک
احتمال تشکیل لخته خون در روزنه‌های تصنعی و مصنوعی بیولوژیکی تحت میباشد. روزنه تصنعی و مصنوعی بعداز تیمار با گلوتارآلدئید، خواص ایمنی‌زایی‌شان خویش را از دست میدهند. به‌همین ادله میباشد که نیازی به معالجه با وارفارین و داروهای ضد انعقادی ندارند.

معایب روزنه‌های بیولوژیک
سرعت تخریب بالا و قدمت کوتاه، مهمترین عیب روزنه‌های بیولوژیکی نسبت به روزنه‌های مکانیکی به حساب می آید. میانگین قدمت روزنه قلب تصنعی بیولوژیک ۱۰ سال میباشد. سرعت تخریب روزنه در اشخاص کمتر از ۶۰ سال و زنان حامله بیشتر میباشد البته در اشخاص بالای ۶۵ سال شاهد سرعت کمتر تخریب روزنه هستیم.
۳- روزنه‌ استنتی TAVR
روزنه‌های TAVR در واقع به عبارتی روزنه بیولوژیکی میباشند البته در روزنه‌های استنتی، روزنه‌ی بیولوژیک داخل یک استنت فلزی انعطاف‌پذیری قرار داده شده است. در‌این سبک دیگر خبری از برش دادن قفسه سینه و فعالیت جراحی قلب گشوده وجود ندارد. در‌این شیوه استنت از خط مش کشاله ران یا این که شیوه‌های دیگری مثل اینترونشن، درون روزنه قلب قرار داده میشود. اما بده بستان روزنه TAVR فعلا برای روزنه آئورت کاربرد دارااست. روزنه TAVR چنانچه برای بقیه روزنه‌های قلب استعمال می شود که روزنه بیولوژیکی عمل نهاده‌گردیده حاد گردیده باشد.

مزایای روزنه‌های TVAR
ریسک تحت مرگ و میر: از آنجایی‌که نیاز به کار جراحی گشوده وجود ندارد، مخاطرات استعمال از این روزنه قلب تصنعی کمتر می شود و ریسک مرگ و میر آن ذیل می آید.
نادر تهاجمی بودن: برای عمل گذاشتن این روزنه قلب تصنعی خیر نیازی به بیهوش و برش قفسه سینه وجود ندارد. علاوه‌براین مریض حدود دو روز بعداز کار ترخیص میگردد.
عدم نیاز به وارفارین: از آنجایی‌که روزنه TVAR به عنوان مثال روزنه‌های بیولوژیکی میباشد، مریض نیازی به مصرف وارفارین نخواهد داشت.
معایب روزنه‌های TVAR
هزینه هنگفت: استعمال از روزنه‌های TVAR اکنون به ‌نسبت شغل‌های گشوده جهت ترمیم یا این که بده بستان روزنه قلب بسیار پرهزینه‌خیس میباشد.
قدمت کوتاه روزنه: در اشخاص کمتر از ۶۰ سال ارتفاع قدمت روزنه‌های TVAR مثل روزنه‌های بیولوژیکی در مقایسه با روزنه‌های فلزی به ‌مراتب کمتر میباشد.
سکته مغزی: احتمال بروز سکته مغزی ‌نسبت به جراحی بیشتر میگردد.
نشت خون: رسوب کلسیم در روزنه مهم از گشوده شدن بی نقص استنت این روزنه‌ها دوری می‌نماید و سبب به نشت خون در حوالی روزنه می شود.
عوارض پس از فعالیت ردوبدل روزنه قلب
درین جراحی‌ها، یعنی یک کدام از مهمترین اعضای تن بازنویسی می‌گردد از این رو مطمئنا سوای ریسک و عوارض وجود ندارد. به‌طور کلی فعالیت بده بستان یا این که کارگذاری روزنه قلب خطرها ذیل را برای شخص به ‌همپا داراست:

خون ریزی که ممکن میباشد منجر شوک گردد.
عکس العمل آلرژیک و ایرادات تنفسی نسبت به بیهوشی
ساخت و ساز لخته خون، به‌خصوص ترومبوز وریدی که در ساق پا یا این که لگن تشکیل میگردد و ممکن میباشد به‌سمت ریه‌ها برود و در غایت سبب به آمبولی ریه خواهد شد.
عفونت.
می بایست این واقعیت را بدانید که شغل جراحی ردوبدل روزنه قلب هم عوارضی داراست، عوارض پس از شغل ردوبدل روزنه قلب عبارت‌اند از:

حمله قلبی
نقص‌ در ریتم قلب یا این که آریتمی قلبی
خطاها یاد
نارسایی کلیوی
سندروم پریکاردیوتومی
سکته
مرگ.
روزنه قلب مکانیکی قدمت بالاتری داراست، البته عوارضی مانند خطر لخته‌شدن خون را داراست. روزنه بیولوژیک این مخاطرات را ندارد، ولی قدمت متعددی ندارد (۱۰ سال) و گران‌خیس میباشد.

۴: رژیم غذایی تندرست داشته باشید
رژیم غذایی تندرست و مدل معاش مطلوب، شایسته ترین سلاح شما برای پیکار با بیماری‌های متخصص قلب  قلبی عروقی میباشد.

دست کم ۲ توشه در هفته اشکال ماهی‌ها، به ویژه ماهی‌های دربردارنده اسیدهای چرب امگا ۳ را مصرف نمائید.
در وعده‌های غذایی از فیبر متعددی به کار گیری نمائید.
مقدار متعددی میوه نو، صیفی جات، محصول ها لبنی نادر چرب، مرغ و ماهی، آجیل، حبوبات و غلات بدون نقص بخورید.
معیار کالری مصرفی را به دست‌کم برسانید. کالری لازم روزمره ۲۰۰۰ کالری میباشد. بسته به یکسری فاکتور برای مثال سن، محصول و سطح شغل بدنی ممکن میباشد به کالری معدود‌خیس یا این که بیش‌تری نیاز داشته باشید.
کوشش فرمائید به کار گیری از چربی‌های اشباع گردیده، چربی ترانس، گوشت قرمز رنگ، شیرینی‌ها، آب میوه‌های شیرین گردیده با شکر و غذاهای سرشار از سدیم و قند را محصور نمائید.
۵: به صورت منظم ورزش فرمائید
مطالعات آرم میدهند که مخلوط رژیم غذایی سلامت با ورزش منظم، خیر فقط شایسته ترین رویکرد برای پرهیز از بیماری‌های قلبی میباشد، بلکه بعضی کارداران خطر را معکوس می‌نماید. قلب مانند بقیه عضلات به ورزش نیاز دارااست. ماهیچه‌هایی که به صورت منظم گزینه به کارگیری قرار میگیرند، توانا‌خیس و تندرست‌ باقی می مانند. ولی عضلاتی که گزینه به کارگیری قرار نمی‌گیرند ضعیف گردیده و آنالیز می روند. هنگام ورزش، قلب می تواند خون بیش‌تری را به تن پمپاژ کرده و با تحمل معدود‌ترین فشار به راندمان مناسب رسد. ورزش منظم همینطور به انعطاف پذیری عروق خونی و بهبود گردش خون یاری می‌نماید. ورزش همینطور میتواند به شما در محافظت وزن تندرست و کاهش کلسترول و فشار خون نیز یاری دهد. تمامی این‌ مفاد می توانند خطر بیماری‌های قلبی تا ۵۰ درصد، کم کند.

طبق عقیده‌ی انجمن قلب ایالات متحده، ۳۰ دقیقه ورزش در روز و ۵ روز در هفته، سالم قلب شما‌را بهبود میبخشد و به کاهش خطر بیماری‌های قلبی امداد می‌نماید. هر چیزی که سبب ساز جنبش تن و سوزاندن کالری خواهد شد، ورزش به حساب میآید، مثلا: بالا رفتن از پله‌ها، پیاده‌روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری و …

مدام پیش از آغاز یک اپلیکیشن‌ی ورزشی، با پزشک معالج خویش مشاوره فرمایید تا به شما یاری دهد شغل‌هایی را گزینش نمائید که تندرست قلب را سوای خطر زخم دیدگی ارتقاء می دهند.

۶: مصرف الکل را محصور نمائید
نوشیدن بیشتراز حد الکل می تواند فشار خون را ارتقاء دهد. همینطور سبب ساز ازدیاد کالری مازاد در تن میشود که ممکن میباشد سبب ارتقا وزن گردد. هر دوی این‌ها خطر ابتلا به بیماری قلبی را ارتقا می دهند.

۷: سیگار نکشید
احتمالا میدانید که سیگار کشیدن منجر ایرادات تنفسی و سرطان ریه می شود. ولی آیا میدانید این دستور احتمال حمله قلبی را نیز بیش‌خیس می‌نماید؟ عده ای که سیگار میکشند ۲ تا ۴ موازی بیش‌خیس در معرض بیماری‌های قلبی می باشند.

دود سیگار، واحد سنجش اکسیژنی که به قلب می رسد را کاهش میدهد، فشار خون را بالا میبرد، ضربان قلب را بالا می برد، احتمال لخته شدن خون را ارتقاء میدهد که می تواند شخص را در معرض خطر بیش‌تری برای حمله قلبی و سکته مغزی قرار دهد. خلال این، مواد جانور در دود سیگار به رگ‌های خونی زخم وارد می‌نماید.

با رخنه‌ سیگار، خطر بیماری قلبی و سرطان ریه را کاهش دهید. می توانید با دکتر خویش در یافتن شایسته ترین نحوه رخنه‌ سیگار سخن فرمایید.

۸: استرس را مدیر فرمائید
استرس از اکثری جهات با بیماری قلبی در زمینه ی میباشد. تردیدی نیست که استرس میتواند تأثیرات فیزیولوژیک حقیقی و واقعی بر تن، برای مثال قلب، داشته باشد. این دستور در زمینه‌ی استرس شدید و ناگهانی بیش‌خیس درست گو میباشد.

استرس شدید می تواند محرکی برای حمله قلبی باشد. اشخاصی که خبر‌ها ناگوار‌ای اخذ می‌نمایند، در موردها معدود مبتلا حمله قلبی فوری گردیده‌اند.

استرس قادر است فشار خون را ارتقاء دهد. همینطور، بعضی از طریق‌های معمول کنار وارد شدن با استرس مانند پرخوری، نوشیدن زیاد و سیگار کشیدن نیز برای قلب مضر می باشند.

برخی از شیوه های امداد به در دست گرفتن استرس دربرگیرنده ورزش، گوش دادن به موسیقی، عدم نوشیدن زیاد قهوه، تمرکز روی مسئله ادب قسمت یا این که یوگا برای سالم قلب موثر می‌باشند.

۹: دیابت را در اختیار گرفتن نمائید
ابتلا به دیابت خطر ابتلا به بیماری قلبی را ۲ موازی ارتقا می دهد. عامل این فرمان آن میباشد که به گذر زمان مجال، ارتقا قند خون ناشی از دیابت می تواند به عروق خونی و روان در دست گرفتن کننده‌ی قلب و رگ‌ها زخم برساند. براین اساس، اساسی میباشد که برای تحقیق ابتلا به دیابت، از تست قند خون امداد بگیرید و در شکل ابتلا، آن را پایین در دست گرفتن داشته باشید.

شایسته ترین منش پیشگیری از بیماری های قلبی، حفظ از خویش در مقابل دیابت میباشد. قند خون خویش را تا حد ممکن در سطح طبیعی نگه دارید. فشار خون خویش را در دست گرفتن نمایید. فشار خون غرض در اشخاص دیابتی ذیل ۱۳۰/۸۰ میباشد. کلسترول خون خویش را در دست گرفتن نمائید، برای این عمل ممکن میباشد به مصرف دارو نیاز داشته باشید. در صورتی تپل میباشید وزن خویش را کاهش دهید. راجع به مصرف روزمره آسپرین از پزشک معالج خویش یاری بگیرید.

ترازو قند خون در اشخاص غیر دیابتی:
قند خون ناشتا (پیش از ناشتایی) یا این که (FBS): بایستی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. در‌حالتی که که قند خون ناشتا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، شخص در معرض خطر دیابت قراردارد.
قند خون پیش از وعده‌ی غذایی: می بایست ۷۰ تا ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.
قند خون ۲ ساعت بعداز صرف طعام (۲hpp): می بایست نادر‌خیس از ۱۲۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.
قند خون فرصت خواب: می بایست معدود‌خیس از ۱۲۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.
سطح هموگلوبین گلیکوزیله (HbA۱c): می بایست معدود‌خیس از ۵/۷ درصد باشد.

۱۰. بیماری آترواسکلروز
آترواسکلروز یا این که بیماری تصلب شرایین بیماری میباشد که خون‌رسانی به اندام‌های تن را کاهش می دهد. اولی و مهم‌ترین علامت این بیماری درد قفسه سینه و تنگی نفس میباشد. شخص ممکن میباشد در بخش‌های گوناگون تن شم سردی یا این که بی‌حسی نماید. درد در بیماری آترواسکلروز غیرمعمول میباشد و مریض در پاها و بازوها شم متخصص قلب  ضعف می‌نماید.

۱۱. عفونت قلبی
در قوانینی مانند اندوکاردیت یا این که میوکاردیت از اصطلاح عفونت قلبی به کارگیری می گردد. عفونت قلبی در تاثیر جابجایی باکتری‌ها، قارچ‌ها یا این که بقیه میکروب‌ها از بخش‌های دیگر تن مانند دهن و پخش شدن آن ها در جریان خون ساخت‌و‌ساز میشود. در صورتی علائم عفونت قلب تخت گاز معالجه نشود، اندوکاردیت به روزنه قلب جراحت وارد می‌نماید. کسانی که روزنه قلب جراحت‌چشم دارا هستند یا این که مبتلا بقیه ایرادهای قلبی می باشند، بیشتر در معرض این بیماری قرار میگیرند.

متن انگلیسی:
«Without treatment, the infection damages the heart valves and disrupts the normal «flow of blood through the heart.
ترجمه فارسی:
«سوای معالجه، عفونت به روزنه های قلب جراحت می‌رساند و جریان طبیعی خون را از روش قلب مختل می نماید.»

به گزارش تارنما nhs.uk
اشکال بیماری قلبی در کودک ها و جوان ها
همه اشکال بیماریهای قلبی که درین مقاله بیان شد، ممکن میباشد در کودک ها و جوان ها نیز ساخت و ساز شوند. متاسفانه فشارخون و کلسترول بالا میان خردسالان نیز ارتقا داشته و عدم‌تحرک و چاقی ابتلا به بیماری قلبی را درین سنین ارتقا داده میباشد. ولی مدل معاش ناسالم در کودکی می تواند در تولید اندوه‌های قلبی در بزرگسالی نیز اثر بسیار متعددی داشته‌باشد.

بیماریهای قلبی مادرزادی و آریتمی‌ها، اشخاص را در گیر حزن قلبی می‌نماید. یکی‌از بیماری‌های معدود که عمدتا در خردسال ها چشم می‌‌خواهد شد، بیماری کاوازاکی میباشد. این بیماری سبب ساز التهاب رگ‌های خونی گردیده و تب بالا و تورم غدد لنفاوی را به‌دنبال دارااست.
علائم بیماری‌ قلبی چیست؟
بعضی اوقات بیماری‌ قلبی فارغ از علائم می باشند و تا‌زمانیکه به مرحله حمله قلبی، نارسایی قلبی یا این که آریتمی نرسد، نمی‌قدرت علایم بیماری قلبی را تشخیص بخشید. ولی به‌طورکلی می‌اقتدار علائم بیماری قلبی ریوی را مشتمل بر موردها ذیل دانست.

حمله قلبی: درد یا این که غم قفسه سینه، درد بالای کمر یا این که گردن، سوءهاضمه، سوزش رمز دل، تهوع یا این که استفراغ، خستگی شدید، سرگیجه و تنگی نفس
آریتمی: تپش قلب و تولید حسی خاص در قفسه سینه
نارسایی قلبی: تنگی نفس، خستگی یا این که تورم پاها، مچ پا، ساق پا، شکم یا این که وریدهای گردن
علائم بیماری قلبی در زنان و مردان
متاسفانه بیماری‌های قلبی در خانم‌ها بیشتر از آقایان احتمال بروز کردن داراست و این سبب خطاها متعددی می شود. از طرفی معمولا خانم‌هایی که در گیر سکته‌ی قلبی میگردند، علائم کمتر مشابه به مردان را دارا هستند. شاید این به ذهنیت شما رسد که بیماری‌های قلبی در مرد و زن نخستین با درد قفسه‌ی سینه خویش را نماد میدهد، ولی در زنان اینطور وجود ندارد. جذاب میباشد که سکته‌ی قلبی در زنان بیشتر با دردهایی غیر از درد قفسه سینه خویش را علامت می دهد. در پی به بعضی از علائم بیماری قلبی در زنان اشاره می کنیم؛

شم غم و ناخوشی در گردن، فک، بازوها و قسمت‌هایی بالایی شکم (دردهایی مانند دردمعده)
معمولا زنانی که به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌باشند، تنگی نفس پیدا می‌نمایند و این وضعیت بیشتر در شغل کردن خویش را علامت میدهد.
در یکی‌از یا این که در هر دو بازو شم درد می‌نمایند. درد قلب و دست چپ به هم ربط دارا‌هستند.
ممکن میباشد که به تهوع و استفراغ در گیر شوند و این شرایط را بایستی با تمرکز بیشتری پژوهش کرد.
عرق کردن در زنانی که به بیماری‌های قلبی در گیر می باشند بیشتر بروز می‌نماید.
خستگی مفرط که به انگیزه خاصی تولید نمی شود در زنان چشم می گردد.
سرگیجه و مدل شدن رمز در زنان دچار به بیماری‌ قلبی بسیار شایع میباشد.
سوزش راز دل در زنان دچار به بیماری‌های قلبی و عروقی چشم می شود.
علائم بیماری قلبی در خردسال ها
متاسفانه خردسال ها نیز به دلایل مختلفی مانند ابتلا به بیماری‌های مادرزادی، عدم تحرک کافی و اضافه وزن، به بیماری قلبی دچار می شوند. برخی از مهم ترین علائم آن عبارت‌اند از:

خطاها ارتقاء وزن
رنگ مایل به آبی رنگ برای لب‌ها، لهجه یا این که ناخن
اختلال در تغذیه
تنفس سریع یا این که ایراد در تنفس حتی‌د‌ر هنگام استراحت
شم خستگی و عرق کردن در حین خوراک تناول کردن
دست اندرکاران خطر و هفت نماد بیماری قلبی کدامند؟
موردها بخش اعظمی وجود دارااست که می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را هم در زنان و هم مردان ارتقا دهند. بعضا از این عامل ها خطر، قابل در دست گرفتن می باشند، البته کارداران خطر بخش اعظمی وجود داراست که نمی‌قدرت آن ها را در دست گرفتن کرد.

۱. سن
با ارتقا سن، خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی نیز ارتقاء مییابد. مردان با سن ۴۵ سال و زنان با سن ۵۵ سال، در معرض خطر بیش‌تری قرار دارا هستند.

۲. جنسیت
برخی از عامل ها، ممکن میباشد سبب ساز ساخت و ساز تفاوت‌هایی در خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی در زنان نسبت به مردان گردد. برای مثال، استروژن سبب حفظ از زنان در قبال بیماری‌های قلبی می شود. البته دیابت خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را در زنان بیش‌خیس از مردان ارتقاء میدهد.

۳. سوابق خانوادگی
در صورتی‌که یکی اعضای مجاورت خانواده در سنین ذیل (مردان با سن معدود‌خیس از ۴۵ سال و زنان با سن نادر‌خیس از ۵۵ سال) به بیماری قلبی در گیر گردیده باشد، شما در معرض خطر بیش‌تری برای ابتلا بدین بیماری قرار دارید.

۴. نژاد یا این که قومیت
دسته‌های خاصی از اشخاص، بیش‌خیس از دیگر دسته‌ها در معرض ابتلا به مریض‌های قلبی قرار دارا هستند. آمریکایی‌های آفریقایی تبار، بیشتر از سپید پوستان به گونه های بیماری‌ قلبی در گیر می شوند. در حالی که آمریکایی‌های اسپانیایی تبار کمتر بدین بیماری دچار می گردند. معیار ابتلا به بیماری‌های قلبی در بعضی از مجموعه‌های آسیای شرقی نادر‌ میباشد در حالی که در آسیای جنوبی بالا میباشد.

۵. کلسترول بالا
هنگامی که کلسترول بیشتراز حد در خون شما وجود داشته باشد، در دیواره رگ‌های شما انباشته شده و سبب تولید فرآیندی به اسم آترواسکلروز، نوعی بیماری قلبی می شود. در‌این حالت شریان‌ها باریک می شوند و مسیر جریان خون به عضله قلب را نماید و مسدود می‌نمایند.

۶. فشار خون بالا
فشار خون بالا میتواند به رگ‌های شما زخم بزند، چون سبب کاهش کشش آن ها گردیده و عبور جریان خون و اکسیژن را به قلب کاهش میدهد در سود بیماری قلبی ساخت می‌گردد. خلال این، کاهش جریان خون به قلب می تواند سبب ساز درد قفسه سینه یا این که آنژین خواهد شد.

۷. چاقی و دیابت
چاقی خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را به ترازو قابل توجهی ارتقاء میدهد و این موقعیت نیز با بیماری قلبی رابطه قربت داراست. به همین عامل، خطر حمله قلبی در اشخاص تپل ۳ موازی بیشتر از اشخاص ورزش‌کار با تناسب اندام میباشد.

بقیه کارداران خطرزا: بعضا دیگر از دست اندرکاران، خطر احتمال ساخت‌و‌ساز پلاک در عروق کرونر (عروقی که به عضله‌ی قلب خون رسانی می‌نمایند) را ارتقا می دهند و سبب ساز باریک شدن آن ها و بیماری‌ قلبی میشوند. آترواسکلروز (آترو به معنای پلاک و اسکلروز به معنای طاقت فرسا شدن میباشد) اصطلاحی میباشد که‌این حالت را تعریف می‌نماید. از آن‌جا که بیماری قلبی، بیماری شریان‌های محیطی و سکته، عامل ها خطر یکسانی دارا‌هستند، ابتلا به یکی این بیماری‌ها، خطر ابتلا به دو بیماری دیگر را نیز ارتقا می دهد. عواملی که اشخاص را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهند عبارت‌اند از:

سیگار کشیدن (از شغل های خطرناک برای بیماران قلبی میباشد)
سوابق پره اکلامپسی در زمان بارداری (مسمومیت بارداری)
کمبود تحرک و کار بدنی
سطح استرس و اضطراب بالا

انگیزه سندرم قلب شکسته چیست؟
انگیزه ظریف قلب شکسته معین وجود ندارد. ولی احتمالا ارتقا هورمون استرس مانند آدرنالین سبب زخم موقت به قلب می‌گردد. ولی کیفیت زخم این هورمون به قلب و علل دیگر سندرم قلب شکسته مشخص و معلوم وجود ندارد. درد شدید ناشی از یک روی داد فیزیکی یا این که تحساسی شدید می تواند سبب ساز بروز این سندرم خواهد شد. برخی از جایزه‌های آن  متخصص قلب  عبارت‌اند از:

حمله آسمی یا این که شنیدن خبر بد مثل شنیدن ابتلا پیداکردن به سرطان
دعوای شدید
ضیافت سورپرایزی
سخنرانی همگانی
مرگ یکی عزیزان
آزار خانگی
ازدست‌دادن یا این که حتی موفق شدن پول زیاد
ازدست‌دادن فعالیت یا این که خطاها مالی
جدایی و طلاق
۱. سندرم قلب شکسته در بیماری کرونا
برهان سندرم قلب شکسته به صورت ظریف مشخص و معلوم وجود ندارد. ولی این عارضه در حالا ارتقا میباشد. جدیدا به جهت سرایت ویروس کرونا این بیماری بیش تر از پیش ارتقاء پیدا نموده است. اشخاص به جهت مرگ عزیزان، از دست‌دان فعالیت و وضعیت مالی نامناسب زیر فشار میباشند.

۲. سندرم قلب شکسته و سرطان
همان گونه که گفتیم این بیماری با استرس ارتباط بی واسطه داراست. طبق پژوهش ها از هر ۶ نفر مریض دچار به سندروم قلب شکسته یک نفر با سرطان دست‌وپنجه قابل انعطاف می‌نماید. هنوز انگیزه ظریف ارتباط در میان این دو بیماری مشخص و معلوم وجود ندارد. ممکن میباشد به جهت فشار روحی و جسمی سرطان، این بیماران در گیر سندرم قلب شکسته شوند.

۳. سندروم قلب شکسته در روانشناسی
عامل ها روانشناختی یکی دلایل ساخت و ساز سندرم قلب شکسته می‌باشند. اختلالات کم عقل و استرس عاطفی می توانند به بروز این عارضه امداد نمایند. در صورتیکه در گیر اضطراب یا این که دیگر اختلالات روانشناسی میباشید، بایستی به امداد یک روانشناس، اختلالات را در دست گرفتن کرده تا از بروز هرگونه بیماری قلبی به ویژه سندروم قلب شکسته دوری فرمایید.
تشخیص سندرم قلب شکسته چه‌طور جاری ساختن می‌شود؟
در بیشتر تایم ها انگیزه درد قفسه سینه و تنگی نفس بیماری سندرم قلب شکسته یا این که حمله قلبی میباشد. شرایط تهوع، استفراغ و تپش قلب هم نماد‌های دیگری میباشد که قابلیت و امکان داراست بروز نماید. ولی تشخیص ظریف سندروم قلب شکسته با تست اعمال میشود. کارشناس قلب و عروق برای تشخیص این بیماری از تست‌های تحت به کار گیری می‌نماید:

معاینه فیزیکی: دکتر معالج خلال معاینه فیزیکی، سابقه پزشکی شمارا پژوهش می‌نماید. در بیشتر مواقع اشخاص در گیر به سندرم قلب شکسته هیچ علائمی از بیماری قلبی را نداشته‌اند. همینطور راجع به وضعیت استرس‌زا که به تازگی با آن روبرو گردیده‌اید، پرسش می‌نماید.
آزمایش نوار قلب: در بیمارانی که درد قفسه سینه دارا‌هستند، احتمال تشخیص تاکاتسوبو کاردیومیوپاتی وجود دارااست. در واقع شایسته ترین خط مش آزمایش قلب شکسته، تحقیق نوار قلب یا این که ECG میباشد. با این تست ضربان قلب تصویب گردیده و این سیگنال‌های الکتریکی می‌وانند به پزشک معالج در تشخیص بیماری یاری نمایند.
آزمایش اکو قلب: این تست در واقع سونوگرافی از قفسه سینه میباشد. اکو قلب تصویری از ساختار قلب ارائه می دهد که می‌اقتدار با آن صورت غیرطبیعی یا این که والا شدن قلب را تشخیص بخشید.
تست خون: اشخاص دچار بدین بیماری معمولا میزنا بالایی از آنزیم‌های قلبی را در خون خویش دارا‌هستند.
MRI: درین تست می بایست باطن یک دستگاه دراز بکشید و میدان مغناطیسی آن تصاویر ظریف از قلب ارائه می دهند.
عکس سندرم قلب شکسته
اشخاص دچار به سندروم قلب شکسته ممکن میباشد درد ناگهانی قفسه سینه داشته باشند یا این که تفکر نمایند که مبتلا حمله قلبی گردیده‌اند. این بیماری صرفا بخشی از قلب را زیر اثر قرار میدهد و برای زمان کوتاهی پمپاژ خون در سمت چپ قلب را انقطاع می‌نماید. سایر بخش‌های قلب طبق معمول به عمل خویش ادامه می دهند. همینطور ممکن میباشد گاهی قلب با شدت بیشتری منقبض گردد.

در‌این بیماری شکستن قلب یا این که شکسته شدن قلب صورت نمی‌دهد! بلکه شکسته شدن قلب از نگاه علمی با علائمی شبیه حمله قلبی یاور خواهد بود.
معالجه سندرم قلب شکسته چیست؟
برای معالجه سندرم قلب شکسته هیچ نحوه استانداردی نیست. در بیشتر مواقع معالجه شبیه معالجه حمله قلبی میباشد. وقتی که‌این بیماری تشخیص داده میشود، احتمالا پزشک معالج داروهای قلبی مانند مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین و مسدودکننده‌های گیرنده بتا را تجویز می‌نماید. بیشتر بیماران حدود یک تا دو ماه آن گاه بهبود پیدا می‌نمایند. برای پژوهش علائم می بایست حدود ۴ تا ۶ هفته پس از بروز اولی آیه ها، اکو قلب صورت پذیرد تا سعی قلب آیتم پژوهش قرار گیرد.

برای معالجه حمله قلبی نحوه‌هایی مانند آنژیوپلاستی با بالون، استنت‌گذاری یا این که جراحی کاربرد دارا‌هستند. البته این طرز‌ها، در معالجه سندرم قلب شکسته منفعت‌ای ندارند. این شیوه‌ها رگ‌های مسدودشده را معالجه می‌نمایند و ارتباطی با این عارضه ندارند.

داروی قلب شکسته چیست؟
بخش اعظمی از پزشکان معالجه وقتگیر بازه با مسدود کننده‌های بتا یا این که داروهای شبیه را سفارش می‌نمایند. این داروها اثرات مضر بالقوه هورمون‌های استرس بر قلب را مسدود می‌نمایند. داشتن استرس مزمن ممکن میباشد خطر ابتلا به سندرم قلب شکسته را ارتقا دهد.

۲. آریتمی برادی کاردی یا این که آرام
آریتمی آرام (آرام‌خیس از ۶۰ ضربان در دقیقه) برادی‌کاردی نامیده می گردد. مشکل کارایی گره سینوس، ضربان قلب آرام به جهت گره SA غیر‌طبیعی و بلوک قلبی از گونه های برادی آریتمی  متخصص قلب  می‌باشند.

بعضی وقت ها آریتمی‌های قلبی با اعتنا به منشاء آن ها به دو تیم‌ی آریتمی بطنی (با منشاء بطنی) یا این که آریتمی فوق بطنی (با منشاء بخشها بالای بطن یا این که دهلیز) طبقه‌بندی می شوند.

آریتمی فوق بطنی: نوعی از آریتمی که در دهلیزها (اتاقک‌های فوقانی قلب) استارت می گردد. گونه های آریتمی فوق بطنی دربرگیرنده این مورد ها می باشند:
انقباضات زودرس دهلیزی (PAC)
تاکی‌کاردی پاروکسیسمال فوق بطنی (PSVT)
تاکی‌کاردی با ورود دوباره در گره AV یا این که (AVNRT)
تاکی‌کاردی دهلیزی
فیبریلاسیون دهلیزی
فلوتر دهلیزی
سندروم ولف پارکینسون وایت (WPW).
آریتمی بطنی: این آریتمی از بطن‌ها (اتاقک‌های تحتانی قلب) آغاز می شود. گونه های آریتمی بطنی مشمول این مفاد میباشد: انقباضات زودرس بطنی (PVC)، تاکی‌کاردی بطنی (V-tach)، فیبریلاسیون بطنی (V-fib) و سندروم QT زمان بر.
۳. آریتمی های خطرناک قلبی
نوعی از نقص‌ ریتم قلب به اسم فیبریلاسیون بطنی ریتم نامنظم قلب محسوب گردیده و از انقباضات سریع و ناهماهنگ بطن ساخت میشوند. فیبرریلاسیون بطنی میتواند تهدیدکننده معاش باشد و با بیماری قلبی درخصوص میباشد. در بیشتر مواقع حمله قلبی سبب بروز آن می شود. سندرم QT نیز خلل ریتم قلب بوده و جز مورد ها خطرناک آریتمی میباشد.

نوع دیگری از آریتمی به اسم فلوتر دهلیزی وجود دارااست که میتواند یک بیماری دور از شوخی به اکانت بیاید. معمولا هنگامی که معالجه نشود، به فیبریلاسیون تبدیل میشود.
مخاطرات آریتمی قلب چیست؟
عوارض آریتمی قلب در درازمدت باتوجه‌به نوع آن گوناگون میباشد. ولی به‌طورکلی این بیماری خطر سکته مغزی، مرگ ناگهانی و نارسایی قلبی را داراست. یکی‌از عوارض خطرناک آریتمی ساخت‌و‌ساز لخته خون میباشد. لخته میتواند از قلب به مغز تکان نماید و سبب ساز سکته خواهد شد. ممکن میباشد دکتر معالج برای کاهش احتمال این عارضه داروهای رقیق‌کننده خون تجویز‌نماید.

اقدامات پیشگیرانه برای خودداری از ساخت و ساز آریتمی کدامند؟
دست اندرکاران متعددی وجود‌داراست که می توانند قلب را تحریک کرده و سبب ساز تولید خلل ریتم قلب شوند. لذا عاقلانه‌ترین شغل اجتناب از دست اندرکاران ایجادکننده و کارداران تشدیدکننده میباشد.

۱. از روبرو شدن با پاداش ها دوری کنید
مفاد مانند نیکوتین، کافئین، بعضا داروهای سوای ورژن و الکل میتوانند ضربان قلب را ارتقاء دهند و منجر تحریک ساخت‌و‌ساز آریتمی شوند. بعضی داروهای ضد‌سرفه و آنفولانزا دربردارنده ترکیباتی می باشند که سبب نامنظمی ضربان قلب می شوند. برچسب داروها را با تمرکز بخوانید و از دکتر یا این که داروساز خویش بپرسید که چه داروهایی برای شما مطلوب میباشد.

۲. طرز معاش خویش را تغییر‌و تحول دهید
در حالتی که متوجه شدید که کژآهنگی قلب شما با شغل‌های خاصی بیشتر صورت می دهد، می بایست از ایفا آن ها پرهیز کنید.

چنانچه سیگار می کشید، در اسرع وقت مصرف دخانیات را متوقف نمایید.
مصرف الکل را محصور فرمایید.
استعمال از کافئین را محصور یا این که متوقف نمائید. بعضا اشخاص نسبت به کافئین حساس می‌باشند و هنگام به کار گیری از تولیدات کافئینی (مانند دمنوش، قهوه، نوشابه و بعضی از داروهای سوای ورژن) ممکن میباشد متوجه تشدید علائم شوند.
ورزش‌کردن را در اپلیکیشن هفتگی خویش قرار‌دهید.
کلسترول و فشار خون خویش را در دست گرفتن‌فرمائید.
در رژیم غذایی خویش مقدار متعددی صیفیجات، میوه و منابع پروتئین گیاهی را قرار‌دهید و از چربی‌های اشباع و ترانس خودداری کنید.
مصرف امگا ۳ را در اپلیکیشن غذایی خویش قرار دهید. نتیجه ها مطالعات نشانه میدهد که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن میباشد خطر مرگ ناگهانی قلبی را کاهش دهند. اسیدهای چرب امگا ۳ را میتوانید در ماهی‌های چرب آب‌های سرد مانند ماهی سالمون، ساردین و پادشاه ماهی پیدا‌فرمائید. انجمن قلب ایالات متحده پیشنهاد می‌نماید ۲ توشه در هفته از ماهی‌های دربردارنده اسیدهای چرب امگا ۳ استعمال‌فرمایید.
آترواسکلروز چیست؟
آترواسکلروز یا این که تصلب شرایین به باریک شدن شریان‌ها در تاثیر تجمع پلاک گفته میگردد. شریان یا این که به عبارتی سرخرگ رگی میباشد که اکسیژن و مواد مفید را از قلب شما به بقیه نصیب‌های تن منتقل می‌نماید.

با ارتقا سن، چربی‌ها، کلسترول و کلسیم میتوانند در شریان‌های شما گردآوری شوند و پلاک تشکیل دهند. تجمع پلاک منجر میگردد که خون در شریان‌ها به خیر و خوبی تکان نکند و به اصطلاح مسیرش مسدود میشود و کارایی قلب را مختل نماید. این تجمع ممکن میباشد در هر شریان تن شما، برای مثال محیط قلب، پاها، مغز و تمامی‌ها ساخت و ساز گردد.

آترواسکلروز از این رو دورازشوخی میباشد که میتواند باعث به کمبود خونرسانی و اکسیژن در بافت‌های متفاوت تن شما گردد. همینطور تکه‌های پلاک هم ممکن میباشد شکسته شوند و سبب ساز لخته شدن خون شوند. درصورتی که آترواسکلروز معالجه نشود میتواند سبب به ساخت‌و‌ساز گونه های بیماری قلبی مانند حمله قلبی یا این که نارسایی قلبی و حتی سکته مغزی گردد.

دقت داشته باشید آترواسکلروز نوعی تصلب شرایین میباشد، که اساسا به معنای طاقت فرسا شدن شریان‌ها میباشد. اصطلاحات “آترواسکلروز” و “تصلب شرایین” گه گاه به مکان یکدیگر به کارگیری می شوند، البته وضعیت مقداری متعدد را آرم می دهند. آترواسکلروز در واقع کلفت شدن لایه رسوبات در رگ میباشد. در حالی که تصلب شرایین به تنگی و انسداد رگ در تاثیر التهاب و تجمع پلاک گفته می شود.

زمانی کلسترول، چربی و کلسیم در خون زیاد باشند، در جایی در سرخرگ رسوب می‌نمایند و پلاک تشکیل می دهد و سبب مسدود یا این که باریک شدن رگ میگردند که آن را تحت عنوان تصلب شرایین می شناسیم.

علائم آترواسکلروز چیست؟
آترواسکلروز خفیف معمولاً هیچ علامتی ندارد. شما معمولاً علائم آترواسکلروز را نخواهید داشت تا‌زمانیکه یک شریان چنان باریک یا این که مسدود گردیده باشد که نتواند خون کافی را به اندام‌ها و بافت‌های شما برساند. بعضی وقت ها یک لخته خون کاملا جریان خون را مسدود می‌نماید و می تواند سبب ساز حمله قلبی یا این که سکته گردد. علائم آترواسکلروز میانگین ​​تا شدید بستگی به‌این دارااست که کدام شریان زیر تأثیر قرار گرفته میباشد. طبق گفته Mayoclinic، در حالتی‌که آترواسکلروز در شریان‌های قلبی ساخت و ساز گردیده باشد ممکن میباشد علائم مشتمل بر مفاد پایین باشد:

درد قفسه سینه
فشار یا این که آنژین قلبی
تنگی نفس
خستگی
تعریق
شرایط تهوع و استفراغ.
اعتنا فرمایید که‌این آیه‌ها از علائم بیماری های قلبی دیگر هم می باشند و از این رو در صورتی‌که گروه‌ای از علائم بالا را دارید مسلما می بایست آن را بدون شوخی بگیرید و برای چکاپ قلب به دارای تخصص قلب و عروق رجوع نمایید.

در صورتیکه تصلب شرایین در شریان‌های منتهی به مغز فیس دهد، علائم ممکن میباشد مشتمل بر مفاد ذیل باشد:

بی‌حسی یا این که ضعف ناگهانی در بازوها یا این که پاها
ایراد در سخن کردن یا این که تکلم
تلف کردن موقت بصیرت در یک دیده
افتادگی عضله‌ها شکل.
اینها علائم یک حمله ایسکمیک زود گذر (TIA) میباشند، که در صورتی معالجه نشوند، ممکن میباشد به سکته مغزی تبدیل شوند.

در صورتی در شریان‌های بازوها و پاها آترواسکلروز داشته باشید، علائم عبارت‌اند از:

درد پا هنگام راه و روش رفتن (کلودیکاسیون)
یا این که کاهش فشار خون در اندام جراحت‌چشم.
در صورتیکه در شریان‌های منتهی به همه‌ها تصلب شرایین داشته باشید، در گیر فشار خون بالا یا این که نارسایی تمامی خواهید شد.

سندرم قلب شکسته چیست؟
در پزشکی سندرم قلب شکسته با اسم سندرم بالونی آپیکال زود گذر یا این که کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شناخته میشود. وقتی که قلب یک مریض میشکند، بطن سمت چپ قلب ضعیف‌گردیده و سبب ساز به درد و تنگی نفس می گردد. سندروم قلب شکسته یا این که تاکاتسوبو کاردیومیوپاتی، کی از گونه های بیماری‌ قلبی موقت میباشد که در آن نصیب‌های انتهایی و میانی بطن چپ قلب در گیر ایراد در پمپاژ خون متخصص قلب  به سرخرگ آئورت می گردند.

این نارسایی در مقام نارسایی‌های ماهیچه قلب طبقه‌بندی می‌گردد. عامل مهم آن استرس میباشد و بیشتر در زنان، بعد از پریود چشم شده است. استرس ناشی از بیماری وخیم نیز میتواند سبب ساز به سندرم قلب شکسته و اشتباهات بغرنج دیگری مثل حمله قلبی خواهد شد. متخصصان معتقدند استدلال سندرم قلب شکسته وسعت متعددی از هورمون‌ها (مثل آدرنالین) میباشد که در یک وضعیت مالامال استرس ساخت می گردد و موجب مشکل در قلب میشود.

بخشی از اسم سندرم قلب شکسته که در پزشکی با تیتر کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شاخته میگردد از ژاپنی گرفته‌گردیده‌ میباشد. کلمه و واژه «تاکوتسوبو» در ژاپنی در معنای «کاسه اختاپوس‌گیری» میباشد. پزشک معالج دکر میگوید وقتی که با یاری تست، سندروم قلب شکسته در مریض تشخیص داده میگردد، در واقع دکتر معالج متوجه میگردد که بخشی از قلب عمل خویش را به صدق ایفا نمی‌دهد. درین حالت نصیب‌های دیگر قلب وظیفه قسمت از عمل افتاده را بر عهده میگیرند. این موقعیت قلب را مشابه به ظرفی می‌نماید که ژاپنی‌ها برای به دام پرتاب کردن اختاپوس‌ از آن به کار گیری می‌نمایند.

معیار سرایت قلب شکسته چقدر میباشد؟
در سال ۲۰۱۲ بیشتراز ۶۲۰۰ گزینه سندرم قلب شکسته در ایالات متحده گزارش گردیده‌است درحالی‌که‌این رقم در سال ۲۰۰۶ تنها ۳۰۰ آیتم بوده‌میباشد. همچنین بیشتر بیماران زن می‌باشند. اما ارتقا این تعداد میتواند به جهت ارتقا دور اندیشی اشخاص نسبت به سندرم قلب شکسته باشد.

بیشتر وقت ها تیم اتفاقات مختلفی در معاش شخص در حالا فیس دادن میباشد و یک کدام از آنها مریض را از پا در میاورد. به طور تقریب مدام یک حالت معلوم استرس‌زا وجود داراست. در صورتی از بیماران به اعتنا بپرسید، آن ها این وضعیت به خصوص را برای شما گستردن می دهند.

سندروم قلب شکسته صرفا با تلف کردن شخصی مجاورت در معاش یا این که یک حیوان رخداد نمی‌افتد. دکتر معالج «دکر» دستیار پرفسور دارویی در دانشکده میشیگان می گوید «اینجانب یک مریض سندرم قلب شکسته داشتم که هنگامی فهمید دخترش کارش را از دست داده با این ایراد روبرو شد. یا این که یک خانم دیگر در تاثیر اختلافی که با شرکت تلویزیونش داشت به سندروم قلب شکسته مبتلا گردیده‌بود».

تفاوت سندرم قلب شکسته با حمله قلبی در چیست؟
حمله قلبی به جهت انسداد شریان قلب ساخت می گردد. وقتی که در دیواره شریان چربی تجمع می‌نماید، آن محل باریک گردیده و خون لخته می‌گردد. ولی در سندرم قلب شکسته رگ‌های قلبی مسدو نمیشوند. ممکن میباشد، جریان خون به سمت قلب کاهش پیدا نماید.

علائم سندرم قلب شکسته چیست؟
علائم سندرم قلب شکسته شبیه حمله قلبی میباشد. در بیشتر مواقع این بیماری با علائم و نشان‌های تحت خویش را علامت میدهد:

درد ناگهانی و شدید قفسه سینه (آنژین صدری که آرم اساسی این بیماری میباشد)
تنگی نفس
ضعیف شدن بطن چپ قلب (ضربان قلب شکسته ضعیف)
فشار خون تحت
ضربان قلب نامنظم (آریتمی)
تپش قلب بالا
غش (سنکوپ).
درد قفسه سینه یکی‌از مهم‌ترین علائم تشخیص بیماری قلبی میباشد. به همین ادله بایستی درصورت تداوم درد قفسه سینه سریعا به دکتر معالج قلب رجوع‌کنید.
یک مثال حقیقی وواقعی از علایم سندروم قلب شکسته
یک روز صبح زمانی خانم «جوآنی سیمپسون» با درد قفسه سینه و کتف از خواب بیدار شد اندیشه کرد که مبتلا حمله قلبی گردیده‌است ولی تست‌ها نشانه دادند که عامل متفاوتی برای درد وی وجود داراست: سندرم قلب شکسته. مرگ سگ تِریِر آیتم عشق و علاقه‌اش منجر مبتلاشدن وی به‌این سندرم بود.

خانم سیمپسون میگوید زمانی شنید حمله قلبی نداشته خیالش شل شد. وی هنگامی صرفا ۱۷ سال داشت پدرش را در تاثیر یک حمله قلبی تعالی از دست اعطا کرد. به همین خیال و خاطر در زمینه ی مریضی‌اش به بدترین وضعیت ممکن اندیشه می کرد. ولی خاطر راحتی که سیمپسون داشت چندان صحیح خلا به دلیل آن که سندروم قلب شکسته می‌توانست به اندازه حمله قلبی خطرناک باشد.

خانم سیمپسون ۶۲ ساله میگوید مرگ سگش «ماها» تنها یکی معضل‌هایی میباشد که وی در آن مجال با آن روبرو بود. تماشا کردن مرگ وی برای خانم سیمپسون به شدت مشقت بار بود. از این حادثه تا بیش تر از یک‌سال بعد از آن خانم سیمپسون شم خفگی میکرد. وی پندار می کرد که بدنش داراست با این حادثه تراژیک رویارویی می‌نماید ولی یکسری روز آن گاه با درد شدید از خواب بیدار شد.

پس از سپری شد ۱ سال، تست‌های خانم سیمپسون هیچ خلل دور از شوخی‌ای را علامت نمی‌دهند. معمولا اشخاصی که یک توشه سندروم قلب شکسته را تجارب می‌نمایند احتمال بیشتری دارااست که مجدد آن را تجربیات نمایند. ولی فعلا خانم سیمپسون از داروهای قلبی به کارگیری می‌نماید و خلل خاصی ندارد. خانم سیمپسون میگوید «درسته، شما در معاش استرس خواهید داشت، ولی به نقطه‌ای نرسید که تصور کنید موردنیاز میباشد تنهایی با کلیه چیز روبرو گردید. اذن ندهید هر چیز کوچکی اکنون شمارا بد نماید».

۱. نوار قلب (ECG)
آزمایش نوار قلب: در‌این تست غیرتهاجمی تکنسین الکترودها را روی سینه می‌چسباند. با به کارگیری از این الکترودها سیگنال‌های الکتریکی که منجر ضربان قلب میشوند، ضبط متخصص قلب  می‌نماید.

۲. مانیتورینگ هولتر
این دستگاه قابل‌حمل و خرد میباشد. برای تصویب ضربان قلب به‌شکل مداوم از آن استعمال می شود. معمولا درین طریق ضربان قلب برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت رسیدگی و تپش قلبی که در معاینه ساده یافت نمیشود، در این صورت تشخیص داده می شود. در بعضا مواقع هم ممکن میباشد تست خون برای چکاپ قلب مایحتاج باشد.

۳. اکو قلب
آزمایش اکو قلب: این تست غیرتهاجمی بوده و با به کار گیری از امواج صوتی تصویری از قلب ساخت می‌نماید. درین تصویر متحرک جریان خون و ساختار قلب مشخص و معلوم میشود.
معالجه تپش قلب چه‌گونه میباشد؟
معالجه تپش قلب به انگیزه آن بستگی داراست. اکثر زمان ها، این عارضه بی‌ضرر و زیان میباشد و خودبه‌خویش از میان می‌رود. در‌این مواقع هیچ درمانی ما یحتاج وجود ندارد. در شرایطی‌که دکتر معالج شما انگیزه قطعی پیدا نکرد، احتمالا توصیه می‌نماید که از چیزهایی که میتواند آغازکننده آن باشد، خودداری کنید. استراتژی‌های درمانی قادر است مشمول موردها پایین باشد:

کاهش استرس و اضطراب از روش ورزش‌های وقار‌قسمت، یوگا، تای چی، بیوفیدبک، تصورات هدایت گردیده، آروماتراپی.
جدا مصرف غذاهای خاص، مشروبات و بقیه مواد مثلا الکل، نیکوتین، کافئین و مواد مخدر.
اجتناب از داروهایی که به صورت جایزه فعالیت می‌نمایند. به عنوان مثال ممکن میباشد ما یحتاج باشد که از داروهای سرفه و آنفو لانزا و کامل کننده‌های تغذیه‌ای و گیاهی خاصی اجتناب فرمایید.
چنانچه تغییر و تحول مدل معاش امداد‌کننده خلا، ممکن میباشد با صلاحدید دکتر معالج به تجویز دارو نیاز پیدا نمائید. برخی اوقات این دارو ممکن میباشد بتا بلاکر یا این که بلاک کننده شبکه‌های کلسیمی باشد.
چنانچه دکتر دلیلی برای این خلل پیدا کرد، روی معالجه انگیزه آن متمرکز گردد. درصورتی‌که انگیزه مصرف داروی خاصی باشد ممکن میباشد برای جایگزینی آن داروی دیگری توصیه نماید.
در صورتی تپش با آریتمی تظاهر نماید، ممکن میباشد به مصرف دارو یا این که اجرا فعالیت خاصی نیاز پیدا نمایید. همینطور ممکن میباشد به یک الکتروفیزیولوژیست (کارشناس ریتم قلبی) ارجاع گردید.
۱. داروی تپش قلب چیست؟ (شایسته ترین قرص تپش قلب)
پزشک معالج ممکن میباشد از داروهای ضدآریتمی مانند مسدودکننده بتا و مسدودکننده شبکه کلسیم برای معالجه به کار گیری نماید. این داروها ایمن می باشند. البته بعضی وقت ها به‌شکل موءثر کار نمی کنند. درین موقعیت داروهای ضدآریتمی قدرتمند‌تری تجویز می گردد. اثر آلپرازولام بر قلب نیز مانند آسپیرین، وارفته‌کنندگی رگ‌ها و ارتقاء جریان خون میباشد.

دیلتیازم و تپش قلب (داروی تحت آوردن ضربان قلب)
یکی داروهایی که در معالجه نامنظم زدن ضربان قلب و تپش قلب موءثر میباشد، دیلتیازم میباشد. براین اساس این دارو برای این اشخاص تجویز میشود.

داروی آهسته قسمت برای تپش قلب عالی میباشد؟
درصورتی که که انگیزه این عارضه قوانینی مانند استرس و عصبانیت باشد، داروی آهسته‌قسمت میتواند در بهبود سالم قلب اثر گذار باشد. دکتر باتوجه‌به انگیزه ساخت و ساز عارضه از داروهای گوناگون استعمال می‌نماید.

آیا میتوانم فارغ از مراجعه به دکتر قلب و عروق داروی آهسته قسمت بخورم؟ آهسته‌قسمت‌ها عوارض متعددی داشته و مصرف آن ها یاور با داروهای دیگر به جهت تداخل دارویی میتواند به تن زخم وارد نماید. این داروها اعتیادآور بوده و در شکل مصرف زیاد منجر تعلق شدید میگردند. به همین برهان مطلقا می بایست با تجویز دکتر معالج استفاده شود.

قرص معالجه تپش قلب و اضطراب
گاهی ممکن میباشد عامل تپش اضطراب و استرس باشد. در‌این حالت دکتر برای افزایش عملکرد قلب داروهای ضداضطراب تجویز می‌نماید. این نوع داروها منجر وقار فرد میشوند. داروهایی مانند لورازپام یا این که آلپرازولام ازاین‌دست داروها می‌باشند. درصورتی که باوجود مصرف آنها بازهم در گیر تپش شدید، قطعا به پزشک معالج استحضار دهید.

۲. معالجه ضربان قلب بالا، نحوه خانگی در اختیار گرفتن تپش قلب
در‌صورتی‌که ضربان قلب بالا باشد چه می گردد؟

۳. معالجه گیاهی تنگی نفس و تپش قلب
از معالجه‌های گیاهی برای کاهش علائم بیماری قلبی به کارگیری می‌گردد. بعضا از گیاهان می توانند در التیام ضربان قلب شدید و پیشرفت در عملکرد آن اثرگذار باشند. زالزالک یکی سودمندترین گیاهان برای قلب میباشد. زالزالک به معالجه تصلب شرایین، کاهش کلسترول و در اختیار گرفتن فشارخون امداد می‌نماید.

عناب هم در رفع تپش ناشی از اضطراب موءثر میباشد. یک آهسته‌قسمت خفیف میباشد که به اشخاص دارنده آریتمی نیز امداد می‌نماید. دو گیاه دیگر به اسم گل ساعتی و بادرنجبویه هم برای معالجه ضربان قلب شدید پیشنهاد میشوند.

ورزش و بیماری های قلبی عروقی
طبق مفاد بسیار تفحص راجع‌به بیماری های قلبی که صورت گرفته‌اند، ورزش قادر است در مواقعی اثر گذار باشد. در ارتباط با بیماری‌های قلبی و ورزش معمولا سوالهای اکثری ذهنیت شما را مشغول می‌نمایند که درک کردن جواب آن‌ها عنایت متعددی داراست. به‌دنبال به بعضی از سوال ها درباره ورزش و بیماری‌های قلبی و عروقی پرداختیم که عالی میباشد متخصص قلب  درباره آن‌ها بدانید.
تپش قلب چیست؟
تپش قلب به انگلیسی Palpitations، یکی‌از اشکال بیماری قلبی و حس ضربان قلبی میباشد که بسیار سفت یا این که بسیار سریع باشد، شم اینکه قلب ضربانی را جا بیاندازد یا این که بلرزد. در واقع اشخاص در موقعیت طبیعی متوجه ضربان قلب خویش نمی‌شوند، هنگامی که‌این ضربان را احساس نمایند، در گیر تپش قلب گردیده‌اند. حس ضربان قلب سفت ممکن میباشد در قفسه سینه، گلو یا این که گردن شم گردد.

این عارضه میتواند آزاردهنده یا این که ترسناک باشند. معمولا دورازشوخی یا این که زخم‌‌رسان وجود ندارد، به این ترتیب اکثر وقت ها خویش به خویش برطرف می شود. اکثر اوقات وقت ها با استرس و اضطراب یا این که به انگیزه مصرف زیاد کافئین، نیکوتین، یا این که الکل ساخت می گردد. همینطور ممکن میباشد زمانی شخص آبستن میباشد هم تولید گردد. در مفاد کم، این خلل می‌تواند علامت‌ای از وضعیت دور از شوخی‌خیس بیماری قلبی باشد.

تپش قلب نرمال و شایسته ترین ضربان قلب چقدر میباشد؟
از کجا بفهمیم تپش قلب داریم؟ تپش قلب در مجموع نرمال وجود ندارد و هنگامی آن را تپش قلب می‌نامیم که شخص ضربان قلب را در قفسه‌ سینه‌‌ خویش حس نماید. البته در‌حالتی که بخواهیم درباره تعداد ضربان قلب نرمال کلام کنیم، وقتی ضربان قلب در محدوده‌ طبیعی میباشد که دربین ۶۰ تا ۱۰۰ توشه در دقیقه بزند.

ولی به صورت معمول در عده ای که ورزش می‌نمایند و یا این که داروهای کاهنده‌ ضربان قلب می خورند ممکن میباشد این عدد ذیل ۶۰ هم باشد. اما این موقعیت در صورتی‌که طبیعی میباشد که خطر و مشکلی برای شخص تولید نکند. در غیر اینصورت بالا و زیر شدن این عدد می بایست سنجیده شود.

تپش قلب بالا چه‌گونه میباشد؟ چه چیزی منجر تپش قلب می‌گردد؟
چرا ضربان قلب بالا میرود؟ تپش قلب بالا به انگلیسی high heart rate به حالتی گفته میشود که شخص ضربان قلب را در قفسه‌ سینه، گردن و گلو شم می‌نماید. ولی این موقعیت چندان خطرناک وجود ندارد و معمولا به خودی خویش برطرف می گردد. در مواقعی تپش قلب یاروهمدم با تندتر ضربه زدن و خلل در کارکرد قلب آدم هم پا میباشد. این موقعیت معمولا منجر استرس و اضطراب در شخص می شود.

تپش قلب بوسیله چه ماهیچه ای اجرا می گردد؟
عضله قلب مانند ماهیچه‌های اسکلتی از سارکومرهایی درست شده میباشد که قابلیت انقباض را مهیا می‌نماید. با این اکنون، مغایر عضله اسکلتی، عضله قلب ذیل در اختیار گرفتن غیرارادی میباشد و مسئول انقباض قلب و در سود کار پمپاژ میباشد.

علائم تپش قلب (تپش قلب علامت چیست؟)
علائم یاروهمدم با تپش قلب با اعتنا به انگیزه تولید آن قادر است متعدد باشد. قلب شما ممکن میباشد شم نماید که در حالا تپش، بال و پر زدن، ضربان نامنظم و علائم ایرادات قلبی میباشد که اکثر وقت ها تنها برای یک سری ثانیه یا این که یک‌سری دقیقه چهره می دهد. شما همینطور ممکن میباشد این احساسات را در گلو یا این که گردن خویش داشته باشید.

۱. علائم تپش قلب در تاثیر حمله اضطرابی (تپش قلب و فشار خون بالا)
انگیزه دلهره و تپش قلب چیست؟ در صورتیکه طی یک حمله پانیک (حمله اضطراب) در گیر ضربان قلب شدید گردید ممکن میباشد در زمان آن تهوع و تعریق داشته باشید.

۲. علائم هم پا با تپش قلب در تاثیر اختلالات تیروئید
در بیماری‌های غده تیروئید و کاهش سطح قند خون نیز علائم دیگری که مختص این بیماری می باشند به هم پا تپش قلب چشم‌ میشوند. بعضی از این علائم دربرگیرنده موردها تحت می باشند؛

بی آبی پوست
معدود خوابی
نفس نفس زدن
کم آبی موها
زبری صدا
تشنگی
انرژی داشتن
لرزش اندام‌ها
قرص لووتیروکسین و تپش قلب
از عوارض داروی لووتیروکسین تپش قلب میباشد. داروهای تیروئید ممکن میباشد که بر روی قلب عارضه ساخت‌و‌ساز نمایند. درصورتی که سن شما بالا باشد و مستلزم استعمال از این داروها باشید، معمولا پزشک معالج از دوز ذیل این داروها دارو درمانی را شروع می‌نماید. یک زمینه همین واکنشی میباشد که ممکن میباشد قلب به دارو نماد دهد.

۳. علایم تپش قلب ناشی از نادر خونی
تپش ناشی از نادر خونی ممکن میباشد علائمی را به همدم داشته‌باشد که دربرگیرنده مورد ها تحت میباشند؛

خستگی
رنگ پریدگی
ضعف