من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


علائم بزرگی قلب در بیماری قلبی کودک ها
بزرگی قلب یکی‌از موقعیت پزشکی میباشد، که ریشه مادرزادی داراست. درواقع این یک بیماری وجود ندارد و منجر میگردد که قلب طاقت فرسا‌خیس از وضعیت نرمال شغل نماید. ازجمله علائم شایع این مشکل در خردسالان می‌اقتدار به موردها متخصص قلب  ذیل اشاره کرد:

غش‌وضعف
سرگیجه
خستگی
شم درد در حیطه قفسه سینه
تنگی نفس
حس درد در کمر، فک، بازوها
تورم پاها و مچ پا
آریتمی
شکاف قلب نوزاد
مراد از شکاف قلب نوزاد بیماری مادرزادی میباشد، که از بدو به دنیا آمدن همپا نوزاد خواهد بود. نوزاد در گیر به شکاف قلب درواقع از نقص تیغه مابین چهار حفره قلب مشقت میبرد، که به آن نقص تیغه بینی قلب گفته می گردد.

شکاف قلب نوزاد

ترک قلب خردسالان
گروهی از کودک ها از بدو به دنیاآمدن با نقص تیغه بینی قلب متولد میشوند، که از آن به عنوان ترک قلب نیز خاطر میشود. مراد از ترک قلب این میباشد، که حفره‌ای در جداره‌های که چهار حفره قلب را از هم مستقل می‌نماید وجود دارااست. مجموع پدر و مادر از این بابت که آگاه شوند قلب کودک ها ترک میباشد، نگران میشوند. البته مکان امیدواری وجود دارااست، چراکه این عارضه قابل‌معالجه میباشد و با طرز‌های درمانی متفاوت همانند جراحی برطرف می گردد.

شکاف قلب نوپا چه مشکلی ساخت و ساز می‌نماید؟
قلب چهار حفره دارااست. دو حفره بالایی دهلیز‌ها میباشند و دو حفره پایینی بطن اسم دارا‌هستند. دو حفره سمت راست قلب خون فاقد اکسیژن را از تن توده‌آوری کرده و برای اینکه با اکسیژن بی نیاز‌سازی خواهد شد به سمت ریه‌ها پمپ می‌نمایند. در مقابل حفره‌های چپ خون سرشار از اکسیژن را از ریه‌ها میگیرند و آن را به ارگان‌های دیگر تن پمپاژ می‌نمایند.

اکنون برای اینکه این دو، خون خالی از اکسیژن و سرشار از اکسیژن مخلوط نشوند، بایستی حائلی میانشان وجود داشته باشد. درحالی‌که قلب نوپا تندرست باشد، یک جداره یا این که دیواره نازک دو حفره چپ و دو حفره راست را از هم غیروابسته می‌نماید. این دیواره سپتوم اسم داراست و دقیقاً وظیفه دوری از ادغام دو نوع خونی که در قلب وجود داراست را انجام می‌نماید.

در‌صورتی‌که نوپا مبتلا نقص تیغه سپتوم باشد، دیگر دوری از ادغام دو نوع خون اکسیژن‌دار و فاقد اکسیژن غیر ممکن می شود. در‌این حالت خون مابین سمت راست و چپ مخلوط‌گردیده و جریانی عقب و جلو به وجود میاید. فرقی نمی‌نماید این حفره مابین بطن‌ها صورت دهد یا این که مابین دهلیزها، به هر شکل باعث کاهش بازده قلب گردیده و قلب مریض آن‌طور که می بایست شغل نمی‌نماید. در‌این‌صورت ریه خون سرشار از اکسیژن را مجدداً اخذ می‌نماید و همین باعث می‌گردد که قلب و ریه ناچار شوند، بیشتر و مشقت بار‌خیس عمل نمایند.

ASD و VSD چیست؟
خواسته از ASD این میباشد، که طفل در گیر به نقص تیغه دربین دهلیزی میباشد. به این ترتیب می‌قدرت اخذ که یک حفره در دیواره در بین دو اتاقک فوقانی یعنی دهلیز چپ و راست وجود دارااست. ASD به عبارتی‌طور که توضیح دادیم یک نقص مادرزادی میباشد و از بدو میلاد هم پا نوزاد خواهد بود. مراد از VSD این میباشد، که بچه در گیر به نقص تیغه در میان بطنی میباشد. براین اساس می‌قدرت اخذ که یک حفره یا این که ترک در دیواره میان دو اتاقک پایینی یعنی بطن‌ها وجود دارااست. VSD نیز همچون ASD عارضه قلبی مادرزادی میباشد و از بدو میلاد یاروهمدم نوزاد خواهد بود.

علائم نقص ASD و VSDدر نوزادان
درصورتی‌که حفره قلب از هر نوع آن خرد باشد، ممکن میباشد نوزاد در صدر علائم خاصی نداشته باشد. البته یک حفره والا در دیوار سپتوم علائم واضحی داراست و در بیشتر مورد ها فورا بعد از به دنیاآمدن نوزاد تشخیص داده میگردد. تشخیص نقص سپتوم دهلیزی معمولاً دشوار‌خیس از تشخیص نقص سپتوم بطنی میباشد. تشخیص نقص سپتوم بطنی شل‌خیس میباشد، چراکه بیشتر پزشکان هنگام معاینه نوزاد متوجه آن میشوند. البته نقص سپتوم دهلیزی علائم خیلی روشنی ندارد و به همین انگیزه ممکن میباشد دشوار‌خیس تشخیص داده گردد. ازجمله علائم شایع ترک قلب یا این که نقص سپتوم در نوزادان می‌قدرت به مفاد تحت اشاره کرد:

تنفس‌های سریع
پرورش ضعیف
اختلال در طعام میل کردن
ریتم غیرطبیعی قلب

آموزش زبان به کودکان می‌تواند از طریق روش‌های تعاملی و بازی‌های آموزشی به صورت جذاب و موثر انجام شود. یک روش موثر برای آموزش زبان به کودکان استفاده از بازی‌های آموزشی است. این بازی‌ها می‌توانند شامل بازی‌های واژگانی، انجام دادن داستان‌های کوتاه، معرفی حروف و صداها، و فعالیت‌های تلفظی باشند. بازی‌های تعاملی مانند بازی کارت، شبیه‌سازی وضعیت‌های واقعی، و بازی‌های نقش‌آفرینی نیز می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان را به صورت طبیعی و مفهومی یاد بگیرند.

https://charbzaban.com/other/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86.html

علاوه بر بازی‌های آموزشی، استفاده از محیط‌های زبانی غنی می‌تواند به کودکان کمک کند تا زبان را به صورت ناخودآگاه یاد بگیرند. برای مثال، فراهم کردن فرصت‌های مکالمه با کودکان در موقعیت‌های روزمره، مثل خرید در فروشگاه یا آماده کردن غذا در خانه، می‌تواند زبان را به صورت عملی و کاربردی به آنها آموزش دهد. همچنین، تماشای انیمیشن‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با زیرنویس به کودکان کمک می‌کند تا لغات جدید را یاد بگیرند و به تلفظ صحیح آنها آشنا شوند. به طور کلی، ایجاد یک محیط غنی از زبان و استفاده از روش‌های تعاملی و جذاب می‌تواند فرآیند یادگیری زبان را برای کودکان لذت‌بخش و موثر کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.