من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


معالجه سکته خراب قلبی
فقط راه و روش معالجه اول سکته قلبی ، مفتوح کردن رگ مسدود گردیده‌است. بیشتر سکته ها و هجوم ها قلبی زمانی رخداد می‌افتند که جریان خون عضله قلب که از روش رگهای خون رسانی کننده به قلب (عروق کرونر) اجرا می‌گردد ، به طور ناگهانی جدا گردد. متداول ترین انگیزه انسداد کرونر قلب ، تشکیل لخته خون درون آن‌ها میباشد. رسوب چربی خون در جدار رگهای قلب موجب بوجود داخل شدن برجستگی های خرد و بزرگی در رگ می گردد که به آن ها "پلاک آتروسکلروزی" (Plaque) اطلاق می گردد. این پلاک های مملو از چربی در وضعیت خاصی پاره میشوند. پاره گی پلاک سبب ساز تولید سازوکار لخته شدن در عروق می گردد و منجر میگردد لخته خون تشکیل گردد و جریان خون متخصص قلب  را مسدود نماید.

برای همین میباشد که در معالجه اول سکته خراب قلبی از داروهای ضد پلاکت و داروهای از در میان موفق لخته خون به کار گیری می‌شود.

به محض تشخیص سکته قلبی ، موردنیاز میباشد شما 3 یا این که 4 عدد قرص آسپیرین مصرف کنید ، چه به نحوه میل کردن دارو با آب یا این که جویدن قرص و جذب آن از روش دهن که اما جویدن عالی میباشد.

در کنار آسپیرین به شما یک داروی ضد پلاکت دیگر مانند کلوپیدوگرل ، پراسوگرل یا این که تیکاگرولول هم داده میشود که ما یحتاج میباشد چندین عدد از آن ها را باهم و یک جا بخورید.

در کنار داروهای ضد پلاکت ، داروهای ضد منعقد خون مانند هپارین یا این که انوکساپارین هم برای کاستن از ترازو لخته های خون به کارگیری میشوند.

ولی در موقعیت خاصی شاید موردنیاز باشد دکتر شما از داروهای دیگری مانند قرص های تحت زبانی نیتروگلیسرین برای کاهش درد قلب ، اکسیژن برای اکسیژن رسانی عالی به قلب و بعضی داروهای تزریقی مسکن برای کاهش درد سینه هم به کار گیری کند.

با این اکنون معالجه اساسی سکته قلبی ، از در بین بردن لخته جانور در درون عروق کرونر قلب میباشد که به دو نحوه شکل میگیرد:

1- تجویز داروی فیبرینولیتیک
این داروها موجب شکسته شدن و حل شدن لخته های درون کرونر میشوند. این داروهای توانا ، که تحت عنوان ترومبولیتیک یا این که فیبرینولیتیک نیز شناخته میشوند ، به طور باطن وریدی تجویز گردیده و لخته های خون را تکه تکه کرده و مسیر رگ قلبی را بازگشایی می نمایند. در صورتی‌که معالجه با این داروها در سه ساعت اولیه سکته قلبی صورت بپذیرد ، شایسته ترین فیض نتیجه ها میگردد. حاصل نسبتاً رضایت نصیب در میان سه عدد شش ساعت به چشم می خورد. بعداز 6 ساعت تا 12 ساعت نتیجه ها مثبت نسبی نتایج می گردد و بعداز 12 ساعت معالجه با این داروها سود مناسبی نخواهد داشت.

گونه های مختلفی از داروهای فیبرینولیتیک وجود داراست که عبارتند از:

استرپتوکیناز (Streptokinase, SK)
اکتیلاز ، تی پی ای (t-PA)
آلتپلاز (Alteplase)
رتپلاز (Re-teplase)
و تنکتپلاز (TNK ase)
احتیاط: ولی این داروها به جهت توان بسیار متعددی که در حل کردن لخته و بافت فیبرین تن دارا هستند ، در بعضا از بیماران که خون‌ریزی دارا‌هستند یا این که در خطر بالایی برای خون ریزی قرار دارا‌هستند ، نباید مصرف شوند. لذا ما یحتاج میباشد در صورتی شما یا این که مریض شما حتی یکی این موقعیت را دارید ، مطلقا به پزشک اگاهی دهید:

اشخاص با خون ریزی فعال
اشخاص باتجربه خون‌ریزی مغزی
اشخاص پیش کسوت سکته مغزی
سوابق تصادف یا این که ضربه اساسی در سه ماه پیشین
فشارخون بالای در اختیار گرفتن نشده
کار جراحی در یک ماه قبلی
خون ریزی داخلی در یک ماه گذشته
مصرف داروهای خاص مانند وارفارین یا این که NOAC مثل ریواروکسابان
باردار بودن
بیماری های خونی خاص مانند کمبود فاکتور 8
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.