من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


علل نارسایی قلب
خلل همت هرکدام از اجزای قلبی که در ابتدا اشاره شد ، قادر است به نارسایی قلب باعث متخصص قلب   خواهد شد.

تلف کردن عضله قلب:عضله سلامت قلب در تاثیر سکته قلبی ، ایسکمی قلب ، تنگی عروق تغذیه کننده آن ، مصرف بیش تر از حد الکل ، پرتو درمانی ، کمبود مواد تغذیه ای مانند ویتامین ب و سلنیوم و مسمومیت با بعضا مواد سمی به طور موقت یا این که دائم زخم می بیند. زخم عضله قلب موجب کاهش توان پمپاژ قلب گردد.
فشارخون بالا: فشارخون بالا بعداز یک‌سری سال به ویژه در‌حالتی که عالی معالجه نشده باشد ، یک کدام از علل شناخته گردیده نارسایی قلب میباشد. فشارخون بالا هم می‌تواند با ارتقاء ضخامت دیواره قلب موجب سفتی عضله قلب و منع از مالامال شدن قلب در طی استراحت گردد و هم میتواند در دراز مقطع سبب ساز خستگی و ضعف سلول های قلبی و مشکل در خارج دادن خون از قلب خواهد شد.
بیماری های روزنه های قلب: تنگی روزنه های قلبی ، همینطور نارسایی آنان یکی علل شناخنه گردیده نارسایی قلب میباشد. بیماری روزنه های قلب در صورتیکه معالجه نشوند میتوانند موجب زخم به عضله قلب و نارسایی آن شوند.
تنگی عروق کرونر قلب:انسداد عروق کرونر هم قادر است به طور ناگهانی با ساخت سکته قلبی و همینطور در دراز دوران با تنگی تدریجی و کمبود خونرسانی به عضله ها قلب موجب ضعف آن ها و گونه های در لبریز و خالی شدن قلب از خون بشود. مفتوح کردن رگ مسدود گردیده پس از مدتی موجب بازیابی و بهبود دوباره همت عضله ها قلبی شود.
ایراد در سیستم ساخت‌و‌ساز و تکثیر جریان الکتریکی تحریک قلب: ایراد در ریتم طبیعی قلب به طور کاهش ضربان قلب ، ارتقاء نامتناسب ضربان قلب ، بلوک های شاخه ای راست و چپ قلب و هم اینگونه انقباض نامتقارن و غیر قرینه بخش های گوناگون قلب میتواند موجب نارسایی قلب شود.
صدمه به پرده های دور و اطراف قلب:لایه پریکارد در نزدیکی قلب قراردارد و در وضعیت طبیعی تداخلی با سعی قلب در طول گشوده و مسدود شدن ندارد. بیماری های پریکارد به طور تجمع مایع باطن آن و ساخت‌و‌ساز فشار روی قلب و هم اینگونه سفتی بیشتراز حد پرده های دور و بر قلب و بازداشتن از گشوده شدن آن میتوانند نارسایی قلب ساخت و ساز کنند.
کاردیومیوپاتی ها: این اختلالات مرتبط با بیماری ماهیچه‌ها قلب می‌باشند و عموما مسئله ژنتیکی و موروثی دارا‌هستند. در‌این بیماری ها عضله قلب در گیر تغییرات ساختاری به طور ضخامت بیشتراز حد "کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک" (Hypertrophic Cardiomyopathy, HCM) ، سفتی بیش تر از حد عضله قلب "کاردیومیوپاتی تحدیدی" (Restrictive Cardiomyopathy, RCM) ، گشادی بیش تر از حد عضله قلب "کاردیومیوپاتی دیلاته" (Dilated Cardiomyopathy, DCM) می گردند. ولی اشکال دیگری از این نوع بیماری های قلبی هم میباشند اما برایند همگی آن‌ها نارسایی پیشرونده قلبی میباشد.
میوکاردیت: عفونتهای متعددی می باشند که می‌توانند به نوک حمله نمایند. التهاب عضله قلب در تاثیر عفونت و بقیه بیماری های التهابی تن موجب نارسایی عضله قلب می‌گردد. این التهاب اگرچه در بخش اعظمی از موردها موقتا بوده و به طور بی نقص برطرف می‌گردد اما در برخی موردها قادر است به نارسایی شدید و مزمن قلبی هم باعث گردد.
اشکال نارسایی قلب
نارسایی قلب یک عبارت کلی میباشد که اشکال مختلفی دارااست و به طرز های مختلف روی می‌دهد.

نارسایی قلب میتواند به طور خراب و ناگهانی ساخت و ساز گردد (Acute HF) ،مانند عفونت های قلب یا این که سکته قلبی. یااینکه مزمن بوده و در دراز بازه موجب نارسایی قلبی شود مانند فشارخون بالا ، تنگی عروق کرونر قلب یا این که بیماری های روزنه ای (Chronic HF).
بخش اعظمی از موردها نارسایی قلب در بیمارانی روی می‌دهد که پیش از این هم نارسایی قلب داشته اند اما زیر معالجه بوده و بیماری آن‌ها با دارو و بقیه حفظ ها در اختیار گرفتن گردیده بوده میباشد. این بیماران در تاثیر عواملی مانند عدم مصرف داروهای قلب یا این که رژیم غذایی مجددا علایم نارسایی قلبی را پیدا می نمایند (Acute Decompensated HF). ولی در یک سوم بیماران هم نارسایی قلبی به طور نخستین و در قلبی که تا قبل از این تندرست بوده میباشد روی می‌دهد (Denovo HF).
نارسایی قلب در بعضا مفاد تماما زود گذر و موقتا میباشد و با برطرف شدن دلیل اول ، تمامی چیز به حالت نرمال قبل بر میشود البته در بضی از بیماران قادر است دایمی باشد یا این که بعد از حمله اول قسمتی از کارایی قلب بهبودی پیدا کند و درصدی از آن برای مدام باقی بماند.
کسر جهشی قلب یا این که Ejection Fraction, EF به چه معناست؟
EF بطن چپ که خلاصه گردیده عبارت انگلیسی LV Ejection Fraction میباشد ، در معنای درصدی از خون باطن قلب در هم اکنون استراحت میباشد که با انقباض قلب از آن بیرون میگردد و به طور غیر بدون واسطه علامت دهنده کفایت و توان انقباض عضله‌ها قلب میباشد. مثلا در‌صورتی‌که 100 سی سی خون باطن قلب باشد و با انقباض قلب 60 سی سی آن از قلب بیرون خواهد شد ، EF این قلب 60 درصد خواهد بود.

در اشخاص نرمال ، به طور معدل 140 سی سی خون در حین استراحت باطن قلب وجود داراست که با انقباض قلب نرمال ، حدود 70 تا 80 سی سی آن وارد تن می‌گردد. لذا مقدار EF در قلب نرمال در میان 55 تا 70 درصد می‌تواند باشد (7-/+62 درصد).

با پیش بینی EF نارسایی قلب به دو مجموعه تقسیم می‌گردد:
یک دسته کسانی میباشند که عضله قلب سلامت و حتی قدرتمند هم دارا‌هستند مانند اشخاص با فشارخون بالا یا این که اشخاص مسن. درین اشخاص EF نرمال میباشد البته به جهت وسعت قلب خرد مقدار خون مقداری در حین استراحت در قلب وجود داراست لذا حتی با انقباض نرمال هم مقدار خون مقداری به تن می‌رسد. به‌این مجموعه اصطلاحا :نارسایی قلب با EF نرمال" (HFpEF) یا این که "هف پف" می‌گویند.
دسته دوم کسانی می باشند که خون کافی وارد قلب آن‌ها می‌گردد اما اقتدار عضلانی کافی برای بیرون کردن خون از قلب را ندارند یعنی EF بیماران این دسته معدود گردیده‌است ( کمتر از 50 درصد). به‌این بیماران اصطلاحا "نارسایی قلب با EF تحت" (HFrEF) گفته میگردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.